22 July 2011

2 perkara baik...

Alhamdulillah...minggu ni
saya menerima 2 perkhabaran baik

pertamanya anak sulung ditawarkan tempat ke
Universiti Malaysia Pahang (Gambang)
(Sarjana Muda Sains Komputer
-sistem komputer & rangkaian)

Insya Allah mendaftar lepas raya nanti
4 sept...

teringatlah saya semasa dia menolak tawaran diploma
kat UTM dulu
dan terima Matrik
ramai yg mempertikaikannya
ramai yg cakap matrik susah



ohhh..dia tak mahu menghabiskan masa 3 th utk diploma


Perkara ke 2
anak ke 3 saya,Eleena Yasmin
telah khatam Al Quran semalam
walaupun terlewat setahun drpd abg & kakaknya dulu
yg khatam Al Quran semasa darjah 5
tak apalah kerana saya
mahukan anak2 khatam quran semasa sekolah rendah

bila dah ke sekolah menengah
makin kurang la masa
makin sibuk dgn pelbagai aktiviti

dia bercerita....
ditempat dia mengaji quran
ustaz menyuruhnya mengajar budak2 yg baru belajar mengaji
atau budak2 yg tak berapa lancar bacaannya

yg dia kena ajar
-seorg budak lelaki
yg dah tingaktan dua
masih membaca muqadam
tak serius belajar,tergagap2...

katanya-TAK SUKA...ADIK TAK SUKA AJAR DIA..
dia suka ajar budak2 kecik
atau yg lbh muda daripada dia...

lepas ni...katanya dia nak mengulang semula
membaca quran kat sana...



hiduplah berpandukan al quran ALLAH
Insya ALLAH selamat didunia dan disana..

18 July 2011

Ber BBQ Di Gertak Sanggul

Petang semalam
opismate my hubby
buat makan2...bbq..kat pantai Gertak Sanggul,Penang
ala2 makan2 nak sambut puasa gitu

bertolak kesana jam 4 ptg
lepas anak pompuan saya blk dari sekolah




makan apa la si Tasha tu...


antara juadah utk mengenyangkan perut




my daughter's

kak Azamiah...
dah berkali2 saya jumpa beliau..
asyik lupa ja namanya...kali ni
saya betul2 akan igt....:)



puas makan..mandi..main pasir

macam2 la depa ni

perahu nelayan




en crab...


posing sebelum balik



berangkat pulang waktu senja

pemandangan di atas jambatan PP

12 July 2011

Travelog Impian Abadi-Itu Yang Tertulis

Salam pada pembaca semua

Petang ahad lepas
huby pulang dgn beberapa buah buku
antaranya

Travelog Impian Abadi-Itu Yang Tertulis



Suami bertanya...
"Kenal tak sapa ni?"
merujuk kepada penulisnya-Roza Roslan
emmm...
"Isteri Prof Kamil.." balas saya..

Sebelum ni saya ' mengenali' suaminya
ketika menghayati buah tangan beliau
Travelog Dakwah-Meniti Hari Esok
Travelog Haji- Mengubah Sempadan Iman
Nama Roza sering diucap dalam buku tersebut




Mengambil masa 2 hari utk menghabiskannya
tak bosan membacanya...
hingga tak sabar utk ke bab seterusnya
sedar2 dah tamat..

kenapa saya menyukainya...?
penceritaan Puan Roza,
pengalaman hidupnya hampir menyamai liku2 hidup saya
hidup sbg gadis pinggitan
mandi sungai,sawah bendang,panjat pokok
bkn perkara asing
cuma saya tak senakal beliau
-bermalam di pondok durian bersama kawan2
di kebun durian tepi kubur...!!!

apa yg sama saya dan beliau..



-cinta pertama membawa kepada perkahwinan
-berkahwin diketika usia muda
(saya berkahwin diusia 20 th,beliau 22 tahun)
-bunting pelamin (berbulan madu ketika dah berisi)
-pertama kali naik flight lepas kawen
-anak pertama dan kedua sgt dekat jaraknya

saya merasakan seolah2 berada dalam cerita tersebut...

10 July 2011

Tree Top Walk,Sedim

Semalam sempena cuti
Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang
kami beriadah dan meletihkan badan di Sungai Sedim
turut serta adik bongsu saya bersama anak isterinya






acara wajib-berposing kat papan tanda..





antara chalet2 yg disediakan...


sapa yg berani menginap di chalet mcm ni..hehhe






pengsan ke apa budak ni....




kali pertama ke sini
beberapa tahun lalu
saya cuma melangkah setapak demi setapak
dek takut dan gayat..


berjalan di atas pucuk pokok2...

berehat sebentar dgn Kit Kat..

kan best kalau ada pokok rambutan ke..langsat ke...
boleh la sambil berjalan sambil petik..sambil makan..




jangan pandang ke bawah








letihhhhhh...terasa bersimpul segala urat


perjalanan turun..


lepas penat ...berendam di air terjun...







nak jugak mencubaaaaa....
terseliuh kaki kang...




apalah erti berkelah tanpa makanan hehe

apam kukus yg comel
hasil air tangan biras saya




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.