04 February 2013

Cendawan Goreng

Pernah makan cendawan goreng
bersalut tepung?

Yang paling sedap
pernah saya makan
adalah Di Puncak Mutiara Cafe
Kampung Pelet

Ranggup walaupun dimakan ketika dah sejuk
yg penting
langsung tak berminyak





46 comments:

  1. Di Utara, cendawan juga dipanggil "kulat". Masa kecik2 dulu JR selalu pergi kutip kulat di belakang rumah yg tumbuh diperdu pokok. Balik rumah minta mak buat rendang...memang sedap. Tapi sekarang org2 kampung pun dah tak berani kutip kulat belakang rumah, takut termakan kulat beracun...

    ReplyDelete
  2. salam...

    ni saya punya feberet.. harus beli kalau singgah pasar malam..

    ReplyDelete
  3. Tak ingat pernah makan ker tak..tp cendawan mmg feveret..kalau goreng camtuh mmmg lglah sedap kan..

    ReplyDelete
  4. pernah jugak buat srndiri...anak no 2 suka mkn cendawan goreng cam tuu

    ReplyDelete
  5. Cendawan goreng yg sedap haruslah x berminyak, rangup dan x masin :)

    ReplyDelete
  6. salam kenal akak :)
    waa, sy suka cendawan goreng hee..

    ReplyDelete
  7. Dekat tempat kakak tinggal ada satu warung yg hanya menghidang sup dan cendawan goreng aje tapi pelanggan tak berhenti. Bayangkanlah mat salleh yg lepas main golf pun berhenti makan di sini. Cendawan pulak dengar kata anak makcik itu pengusahanya - so cendawan dia tentulah fresh.

    ReplyDelete
  8. cendawan...masak apa pun sedap..
    bagi yg tak makan cendawan bila dimasak ngan sayur lain..leh ler buat goreng tepung mcm ni. Rasa mcm ayammmm, hahha..

    ReplyDelete
  9. tak pernah sampai sg pelet tu walaupun tau restoran tu popular..
    rangup walaupun sejuk? saspen tu..

    ReplyDelete
  10. pertama kali mkn masa 5/6 tahun lps, masa stay di JB, diorg cicah dgn cili kicap..memg sedap..bila balik penang..cari memg xjumpa,last2 beli cendawan wat sendiri jer..tp skrg dh byk jual..kmpg pelet tue salah satu peberet jgk..

    ReplyDelete
  11. saya suka... tapi tak tahu buat, kadang2 jer beli kat pasar malam sebab rasanya kurang sedap..

    ReplyDelete
  12. sy selalu beli kat p.malam. Tp yg akak bt ni nmpk lagi sedap..hehe

    ReplyDelete
  13. tak pernah jumpa lg yg tak berminyak camni... nyumnyum sedapnya

    ReplyDelete
  14. nampak cam sedap kak... x pernah try lg... nnt klu pegi Puncak mutiara kristal boleh try...:)

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum Kamsiah

    tak berminyak tu yg bagus nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..maybe adunan tepungnya tu...yg tak makan minyak..

      Delete
  16. nampak cam sedap. makan panas2.mesti rangup tu kan.

    ReplyDelete
  17. Ummi suka cendawan,memang sedap masak apa saja. Kalau goreng dan tak bermin yak, tentulah lagi best.

    ReplyDelete
  18. Makchaq suka cendawan goreng tepung ni.. tapi selalunya bila beli dah tak rangup..

    tadi ada sorang kawan bagi karipap ikan.. inti dia ikan tapi bukan serunding.. macam basah2.. makchaq tak pernah makan sebelum ni.. pada makchaq sedap ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung pada tepungnya makchaq....saya kalau buat sendiri pun tak ranggup bila dah sejuk hehe

      Delete
  19. Saya pun suka makan cendwan ..emmm sebenarnya saya suka makan..heheheheh

    ReplyDelete
  20. menarik nampaknya cendawan ni... bilalah ada kesempatan nak berkunjung ke sana...

    ReplyDelete
  21. Pasar malam dah banyak orang menjual ni. Rasanya kalu buat sendiri lagi jimat.

    ReplyDelete
  22. dulu ada kawan selalu masak cendawan goreng... mmg sedap dan superb! ingatkan ayam goreng, tapi sgt terperanjat bila dia kata cendawan goreng... tapi dia dah balik M'sia, tak sempat nak minta resepi :(

    ReplyDelete
  23. my feveret tu.. cendawan goreng... jauhnya nk pergi kg pelet nie kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..nak poskan pun kang dah sampai nnt dah tak ranggup..

      Delete
  24. di mana ni ya? Penang?
    mmg rata rata cendawan goreng tepung berminyak, sebab deep fried..kalau yg ni tak minyak sgt, saya pun teringin nak cari....hihii

    ReplyDelete
  25. memang sedap..tapi biasanya jumpa yg berminyak sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau yg berminyak sgt tu...padam selera nak makan..

      Delete
  26. sejujurnya saya tak pernah makan kak..huhuhu.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.