09 January 2011

"Esok nak cuti...."

Dah seminggu Athilia Natasha
memasuki alam persekolahan
(semua anak2 dihantar
ke tadika ketika berusia 5 th)

seronoknya dia..teruja nak bersekolah
bangun jam 6.30 pg
dah mintak nak mandi
sedangkan tadikanya masuk jam 8 pg
dan hanya beberapa meter dari rumah

semalam sebelum tidur
dia asyik bertanya saya
"esok boleh tak Atia nak cuti?"
haha..mungkin dok biasa dgr suami berkata
esok dia amik cuti

"kenapa nak cuti...
tak seronok ke kat sekolah" tanya saya

"bkn...nak pi makan kat luar dgn ayah..."

ohhh..hari minggu,semasa cuti sekolah
kami bawak dia bf kat luar
so dia igt ari ni cuma saya dan hubby
ja yg keluar bf..tanpa dia..









oh...seminggu bersekolah jugak
dia dah tau pasal aurat
cikgu (ustazah) kata tak boleh pakai seksi
nanti masuk neraka...
hati dan jiwa anak2..
masih putih,masih bersih..
kitalah yg akan mewarnakannya..

teringat akan si kakaknya dulu
dihantar kat tadika ni jugak
dibulan puasa,dia lah yg akan
membaca doa berbuka
siap dgn maksud nya sekali
(lamanya tunggu baru boleh makan)


17 comments:

  1. muga kemudiannya nanti dia berdoa untuk kita bila sudah tiada..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum kak kamsiah
    cantiknya uniform sekolah anak akak..
    alhamdulillah kan kak
    sejuk hati melihat anak akak solat
    Bicara hati Ibu
    Jurnal kehidupan

    ReplyDelete
  3. tahun depan sikecik pulak ke tadika, sekejap aje masa berlalu, dah nak skolah jugak sikecik su tu

    ReplyDelete
  4. Betul tu ...anak anak jiwa mereka sangat bersih dan putih,masa ni lah nak dibentuk dan dididik..kelak dia dapat membantu keneduhkan kita di alam sana.....

    ReplyDelete
  5. Mase kecik ni la kite nok lentur.Dah beso esok payoh.

    ReplyDelete
  6. Salam :)

    Sukanya tgk!!cute!!!comelllllllllll..:):)

    ReplyDelete
  7. sangat comel. bakal anak solehah. insya-Allah.

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum..semoga dia menjadi anak yang solehah

    ReplyDelete
  9. @Insan MarhaenIM..itulah harapan setiap ibubapa...agar anak2 menjadi anak yg soleh dan solehah..

    ReplyDelete
  10. @MAMASYAZAmcm tu la kita jaga anak2..rasa mcm dia org masih kecil tp tau2 dah masuk sekolah..

    ReplyDelete
  11. maşallah, subhanallah. Çok güzel, dini küçükken öğrenmeliler. :)

    ReplyDelete
  12. comelnya athilia..;) moga jd anak y solehah

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.