11 January 2020

Ladu Makanan Untuk Orang Berpantang

Pernah dengar nama kuih Ladu
rasanya kuih ni hanya terdapat
di kelantan ja

Kuih ni sinonim dgn org dlm pantang
rasanya sikit manis,pedas
sangat sesuai utk memanaskan badan ibu2

Bahan2 utk membuatnya pun simple
tepung beras pulut
bunga cengkih
lada hitam
santan
gula melaka

Dulu2 sewaktu kakak saya berpantang
selalu curi2 makan ladu ni
tp mkn sebiji ja..terkial2 nk telan

Tp dh tua2 ni
baru tau kebaikan serta khasiatnya

7 comments:

  1. oh saya baru tahu. macam best lak tapi tu lah, nak beli pun. dok di kedah ni haa. huhu

    ReplyDelete
  2. tak pernah pula tahu ladu ni Kam...apatah lagi makan.Mesti sedap kan kalau tak ,tak kan Kam curi2 makan.

    ReplyDelete
  3. WAH BAGUS LADU UTK PANASKAN BADAN N SEDAP JUGA RASANYA TU

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan rasanya..kalau tengok drama korea, ladu ini terjemahan utk dumpling korea yg lembik2 tu..

    ReplyDelete
  5. tak pernah makan, xpernah tahu pula ladu yang ini, laddu yang india je pernah, sebab ada kwn sekolah dulu india...

    ReplyDelete
  6. Nampak macam sedap kak..kalau rasa the real tak tau la..ntah2 SA x boleh telan

    ReplyDelete
  7. Owh.. saya tak pernah jumpa pula dekat sini..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.