12 July 2010

Merah Jambu

Pink a.k.a merah jambu
Warna ini dianggap menyerlahkan ciri feminin yang sangat kuat
dan tidak ramai lelaki yg berani
memakai pakaian berwarna pink...

Saya...saya adalah peminat fanatik kaler pink
sejak zaman remaja,
hingga sekarang dah ada anak remaja
minat tu tak pernah berubah
apa2 ja berwarna pink
cepat menarik perhatian saya
(nasib baik tak minta suami cat kereta kaler pink)

dan saya amat anti warna biru
saya cuba menyukainya
bila dikatakan bitu tu damai,lembut...
tp hingga kini masih gagal...
malah,jika diberikan apa2 percuma kepada saya
yg berwarna biru...
saya tak mengambilnya..:)

teringatlah majlis kawin adik ipar saya dulu
yg menetapkan tema biru...
dgn berat hatinya saya menempah sepasang baju kurung biru
dan memakainya dgn mulut yg muncung pd hari kenduri tersebut
dan peristiwa suami beli sofa kaler biru dulu
lama jugak la mulut saya ni dok muncung...

mengikut apa yg saya baca
kaitan warna dan personaliti
Mereka yang suka pink
sentiasa inginkan diri mereka jadi muda.
Anda mengharapkan anda mempunyai imej
yang anggun di pandangan orang lain.
Mereka mempunyai tarikan yang semulajadi.
Orang lain amat selesa
dengan tarikan itu.

ye ke...??

manakala Dr Fadzilah Kmasah pula menyatakan
peminat warna pink:
kamu akan sedaya upaya membuat yg terbaik
dlm apa jua yg dilakukan serta suka menolong
dan mengambil tahu hal disekelilingnya.



saya tak kisah
jika dikatakan asyik memakai tudung yg sama
kerana kebanyakan koleksi tudung saya berwarna pink
bkn tak beli tudung kaler lain
tp saya tak memakainya...





dan kini warna pink turut diminati anak dara saya
yg suka membeli blaus kaler pink..

post signature

14 comments:

  1. Wahhhh Kam, kita contrast...saya minat warna biru..hehehe

    ReplyDelete
  2. wah..sy pun peminat kaler pink..nice sgt..softja kaler..;)

    ReplyDelete
  3. fyza...nasib baik dok jauh..kalau tak leh kongsi2..:)

    ReplyDelete
  4. Tirana...minat semua tona biru ya...

    ReplyDelete
  5. Kak Zai tak ada colour yang tertentu tapi lebih kepada warna yang lembut.

    ReplyDelete
  6. Gone kala lelaki minat kaler pink yek...

    ReplyDelete
  7. salam kamsiah..pilihan warna akak memang pink..tapi kalau beli baju..masih bolih warna2 lain...merah ke..hijau ke..oren ke..kuning ke..semua bolih jadi..sangat susah nak dapat warna pink aje..lebih2 lagi blouse.untuk akak pakai pi kerja...

    ReplyDelete
  8. Saya pula suka warna merah and pink .
    hahaha samalah .. kebanyakkan tudung saya juga warna yang sama .

    Tuh yang kekadang bila bergambar, ada yang perasan, saya asik guna tudung yang sama jek .. haha

    ReplyDelete
  9. kak zaitun...selain pink,peach,oren,cokelat lembut...termasuk dlm senarai jugak

    ReplyDelete
  10. jejaka desa,takkan hilang kemachoan punya...tgk dr Tuah ,pakar motivasi tu...kot yg dia pakai warna warni..

    ReplyDelete
  11. linda..hehe ,biar la org kata asyik pakai tudung yg sama...sbb kebanyakan rona tudung kaler pink

    ReplyDelete
  12. hehehe...patutla 1 family pakai pink atau ada unsur2 pink.

    sy pulak apa2 pun tak kisah, asalkan jiwa bahagia.
    (tak ada pendirian kut?)

    ReplyDelete
  13. salam..:):)

    warna kesukaan anakanda Aisha!!
    dan..bila beli baju2nya..asyik pinkkkkk jekk..:):)

    ReplyDelete
  14. nama kita sama..
    tapi saya sangat2 sukakan warna biru..hehe :)

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.