31 August 2011

Aidilfitri 2011




Segalanya sederhana..namun penuh kemeriahan..


outdoor fotoshoot..otw to MIL house



aksi Pakngah ala2 YB bg sumbangan raya
we are a big family hehe

ada beberapa keluarga lg yg tak join

anak2 buah



ishhh budak2 ni...terkoyak baju raya tu baru padan muka hangpa


yesss....superman..terbang...



08 August 2011

Hantu tu wangikah..???


Salam utk semua

Saya pasti...
ramai antara kita sering mendengar ungkapan ni
kalau terbau bau yg wangi malam2
jangan tegur...ssyyyhhhh..

zaman kanak2 dulu
saya sering dimarahi
bila sering mempersoalkan jawapan yg diberi

kenapa tak boleh tegur?
yakah hantu?
wangi...hantu pakai bedak kah?

itu zaman saya kecik2 dulu
sering dimomokkan dgn perkara2 sebegitu

tp sekarang...
percayakah anda bila ada yg masih
'bercakap' mcm tu...




pokok bunga cempaka saya ni
bila berbunga
menebarkan haruman yg begitu menyegarkan...

dulu...sorg jiran sebelah rumah
meminta saya menebang/membuang pokok ni
bau yg wangi waktu senja/malam
membuatkan dia pikir
ada sesuatu yg menumpang


ohh..sesekali saya takkan buang pokok
kesidang kesayangan saya ni
sorg jiran yg selang 2 buah rumah
sering memberitahu
ternampak 'sesuatu' didepan rumah saya

"rumah hangpa ni byk bunga yg wangi2..."

saya cuma mampu tersenyum ja...

cuma saya terpikir
kenapa bunga yg wangi
lbh wangi pada waktu senja/malam/pagi...
mungkin kah udara ketika itu lbh segar...?

03 August 2011

Telinga Bunting

Sewaktu saya kecik2 dulu
ramai org2 kampung datang ke rumah saya
siang atau malam
mintak pelepah pokok pisang emas
mereka kata utk ubatkan 'telinga bunting'

dalam hati saya...
ehhh takkan telinga mereka mengandung kut
(pemikiran budak sebelum sekolah)

pelepah pisang tu
dibakar bersama kemenyan
kemudian dititikkan kedalam telinga


'telinga bunting' bermaksud
telinga yg sakit berdenyut2 tu
macam ada biji/jerawat kat dalam telinga
sakitnya hanya mereka yg mengalami saja yg tau

berdenyut2 mcm nak pecah kepala
org bercakap pun tak dengar
tidur tak boleh mengiring
makan/minum pun sakit dek pergerakan tulang rahang
menguap apatah lagi

dah 3 hari saya mengalaminya
dah titiskan ear drop
tp takde kesannya
malah...2 belah telinga sakit

hari ni terpaksa ke farmasi beli
ubat utk telan/makan pulak

dan seperti biasa
pesanan yg diterima
-jgn makan udang,ayam,daging,sotong
belacan..bla..bla..bla...

dalam kedaan sakit mcm ni
hanya sakit telinga
barulah sedar betapa berharganya sebuah kesihatan..


Lalu..nikmat ALLAH yg bagaimana lagi
yg mahu engkau dustakan...!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.