21 February 2018

MBI DESA KU-Deretan Restoren Mewah

 Selain deretan tempat makan yg ekselusif kat bahagian depan tu
deretan restoren makan yg mewah jugak terdapat dibahagian tengah 

yg ni restoren jepun
yg boleh memuatkan 4k pada satu2 masa



yg ni tempat keje Alia
satu2nya chef perempuan yg ada kat situ

Paris De Wine
apa menu yg disajikan agaknya..



nampak tak kuali yg digantungkan tu

ada satu tempat makan tu
semua staffnya berpakaian coboi///

yg ni dalam proses lagi
tak pasti pulak tempat makan open air atau apa..

20 February 2018

MBI DESAKU-Deretan Rumah Warna Warni


seperti yg dijanjikan dalam entri lps
kali ni ditunjukkan pula deretan rumah yg berwarna warni
teramat cantik pada pandangan mata saya

menariknya disetiap rumah ditanam dgn pokok2 herba
seperi pandan,kesum,lidah buaya dll

comel ja corak polka dot ni

 hijau itu menyegarkan pandangan...




 yg ni betul2 ceria...
 yg ni pun cantik
 bintang2 berkelipan..









bee..
 ada beratus2 lagi deretan rumah warna warni ni...tak larat nak pusing dah..

taman ni jugak dilengkapi  dgn ladang organik yg besar
serta ladang orkid yg besar jugak

ingin merasai keindahan lampu lip lap lip lap
boleh berkunjung pada waktu malam..

19 February 2018

MBI Desa Ku (part 1)

 Ketika mula2 dibangunkan sebagai sebuah taman perumahan
taman ni kurang mendapat sambuan
walaupun rumah yg ditawarkan pada masa tu agak rendah

Sekarang,saya pasti..amat pasti
sesiapa yg melalui jalan  ni pasti akan menoleh beberapa kali
ini keana dek cantiknya landskap yg dibangunkan MBI Desaku
sbg daya tarikan..






Pada cuti CNY lps
Alia membawa saya dan adik2nya
ke rumah yg disediakan majikannya disini

setelah ,bercuti, 2 bulan  kerana menjaga emaknya yg sakit
akhirnya rezekinya disini

Taman2 dalam kawasan ni diberi mengikut tema
Cactus, Japanese dan Fairy Tale Garden ..
cantik kan bunga kaktus ni..





ni antara g,mbar2 yg sempat diabil
semuanya dari dalam kereta ja
tak sanggup nak kelauar..panas lit2

Yang ni pu;ak fairy tale garden























Tema Jepun





bahagian kedua-deretan rumah warna warni..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.