21 February 2020

Siapa Yang Memasak..???




Peristiwa ni terjadi 2,3 tahun lepas
saya dah lupa tarikh yg sebetulnya

Ketika itu suami masih
lagi bekerja di Johor
yg tinggal kat rumah cuma saya 3 beranak
Tasha tido dengan saya
bilik tido saya dan Alia masing2 mengadap dapur
buka pintu bilik ja
boleh makan terus hehe

satu malam lebih kurang 3.30 pagi
saya masih gagal melelapkan mata
diluar hujan renyai2
panas...walaupun dah on aircond...,on kipas lagi
tetap terasa bahang panasnya

tiba2 saya terdengar bunyi dapur dibuka..tap..tap..tap..
dalam hati..Alia yg bangun masak ni
lapar kut

seketika kemudian tercium bau masakan yg amat sedap,wangi

saya terus wasap Alia

"baby masak apa tu.."

senyap....tiada balasan
malah tak dibaca pun wasap saya tu

ohh..dok mkn kut sbb saya 
terdengar bunyi sudu dan garfu berlaga


Keesokkan paginya

?mak ni menakutkan baby ja la..." kata Alia
"Mana ada baby bagun mask..
baby ingatkan mak yg bangun masak
sbb baby dengar ada org buka dapur.."

haaaahhh sudah...sapa pulak yg masak
nasib baiklah Tuhan tak gerakkan hati saya
utk bangun dan 'makan' sekali dgn Alia kononnya tu..

20 February 2020

Beef Steak


Selasa lepas Alia off dan dia ke Alor Setar
mcm biasa,nak blk ja mesti wasa mak nya
nk mkn apa2 dak...?

saya cakap nk makan beef steak

kiranya jauh perjalanan beef steak ni
dari Alor Setar ke Kulim
sampai rumah dh suam2 dh
ok lah...rasanya  boleh diterima tekak saya ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.