25 September 2012

My Small Edible Garden

Dgn halaman sekangkang kucing
sayur2an / ulama2an ditanam
dlm pasu/ polibag




kailan langsung tak sempat membesar
dimakan siput bab*

anak2 sawi

terung




berbuah...

                                                               


pegaga-3 varieti

17 comments:

  1. berjasa pada tanah memang ada nikmatnya

    ReplyDelete
  2. bestnya...mmg berbudi pada tanah ni..

    ReplyDelete
  3. Berbudi pada tanah dpt dituai hasilnya....

    ReplyDelete
  4. Bestnya boleh tanam sayur... nampak subur pulak tu , Amy boleh tanam yg kecik2 aje yg tinggi n menjalar tak leh sat gi ada orang 'komplain.'

    ReplyDelete
  5. ...bila berbudi pada tanah. I jeles tengok you.. :)

    ReplyDelete
  6. Dulu masa dok ktc my umi yg taman if harap ai mati la Pokok tu
    Weols guna tanah depan umah buat mcm harta sendiri ngeeee DUSH

    ReplyDelete
  7. Pengaga kerinting tu kakak tak pernah jumpa dan makan. Kalau rasa macam pengaga kampung kakak suka. Kalau buat kerabu yg campur taugeh dan kacang panjang sedapnya..

    ReplyDelete
  8. berbudi pada tanah dan tanaman nie , kita akan dpt hasilnyaaa ..
    seronok kalau dpt tanam sayur2an macam nie
    sbb suke makan ;)

    ReplyDelete
  9. rajinnya bercucuk tanam gitu..tp pasti lebih germbira bile tanaman membuahkan hasilkan...tahniah

    ReplyDelete
  10. sungguh tertarik melihat, kan saya ni sukakan kehijauan. cantik2 dalam bayung atau pasu kan. jaga lah dan manfaatkan unyuk di makan

    ReplyDelete
  11. Mesti sedap mkn sayur segar! K.ani pun berangan nak ada edible garden blkg rumah tp masa pencen nantilah....hehehe...

    ReplyDelete
  12. Uii..sy suka sgt ngan pegaga kerinting tu, hehe. Kalo dikisar jadikan air...taruk dlm peti sejuk..pergh!!! kalah rasa air tebu, hehe..

    Kat tanah sekangkang kera umah sy ni...anak2 laa yg rajin menanam, siram, jaga. Kalo rumpun serai dh mcm nk pupus...diorang ler yg rajin gi tanam kat tempat lain pulak. Tangan dorang ni 'sejuk' gak ler..menjadi. Dorang dh besar ni dorang ler amek alih, hahaha

    ReplyDelete
  13. salam k.cik, mak teh tabur sedikit garam dikekiling pasu yg siput suka makan pd waktu malam,esok pagi gerenti mati tergolekla semua siput2 tu..cubala,insyaallah berkesan.

    ReplyDelete
  14. seronokkan edible garden ni ;) fresd n free pesticides

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.