06 January 2019

Masak Lemak Kuning Pucuk Ubi Kayu


Menu kampung
masakan orang kampung
tapi tetap mengamit selera saya


masak lemak cili api pucuk ubi kayu

 pucuk ubi mesti dicelur terlebih dulu
kemudian diperah utk membuang sedikit rasa pahitnya
Masukkan santan,serbuk kunyit
Kalau letak kubyit hidup lg sedap rasanya
boleh dicampur dgn udang atau ikan bilis
ataupun ikan pekasam



ni partner dia
ikan pekasam


10 comments:

  1. mmg sesuai sgt tu kak, tp dana suka ada sambal belacan or sambal totok bg pds2 skit baru kick hehehe

    ReplyDelete
  2. Asalam etuza dari dulu memang suka makan pucuk ubi kayu ..makanan turun temurun agaknya ni

    ReplyDelete
  3. Sedap sgt tu kak..
    Tapi sy tak makan ikan pekasam.. so masak lemak mcm ni lawan dgn telur dadar pun dah sedap sgt dah.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Asalam..sihat ke/ Blog lum updated..apapun blog bukan wajib

    ReplyDelete
  5. What's up Dear, aree you genuinely visiting this website daily, if so
    afterward you will definitely obtain good experience.

    ReplyDelete
  6. tak makan pucuk paku tapi suka kuah macam cemni. hehe..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.