26 September 2019

Ladang Nipah Ismail Che Kar

Jika di kelantan
air nira kelapa
dipanggil 'tuak'
Di kedah pulak ada air nira nipah
dh tentu rasanya keduanya berbeza

Menikmati keenakan air nira nipah didalam 
ladang nipah
sesuatu yg sungguh menarik
Terletak di jalan Kuala Sedaka 
dlm daerah Yan
ketika saya sampai
11.30 pagi...tak ramai pengunjung lagi...
boleh la pilih tempat duduk yg dekat dgn parking 


Suasana nyaman dgn angin bertiup sepoi2
mengembalikan nostalgia duduk dikampung dulu2

redup ja suasananya
Itu bunga pokok nipah
nira keluar dari situ


Oleh kerana saya tak boleh minum air
melebihi 300ml ja
so yg dlm gelas kecik tu saya punya
bihun grg kuah laksa pilihan en suami



10 comments:

  1. bihun goreng kuah laksa tu kenape macam sedap pulak tengok hehehe... done follow sini #1920 jemput singgah blog saya jugak ye..

    ReplyDelete
  2. bestnya kak, tempatnya redup je... dan selesa nampaknya
    dana tak pernah pun minum air nira yg kt terengganu, edy kata dana mesti tak suka rasanya...
    kalau air nira kedah ni pun dana tak pernahrasa... macamne ye raasanya kak? adakah sama

    ReplyDelete
  3. Pernah minum sekali kat Perlis rumah adik ipar, depa jamu air nira letak ais...sedap gak...

    ReplyDelete
  4. Pernah minum sekali air tuak kat Terengganu. Rasa pelik :(

    ReplyDelete
  5. Oh ada juga di Kedah. Yang saya duk ingat nak ajak famili pi kat ladang di Perlis.

    ReplyDelete
  6. Kal kham dah semakin sihat?? Lama x terjah blog kwn bukan x ingat tp masa x sempat tp bln ni terlebih rajin..entri pun dh byk hihih

    ReplyDelete
  7. Minum nira nipah kat pokok rasanya lg fresh la..dgn laksa plak..nikmatnyaa

    ReplyDelete
  8. Pernah dengar ladang nipah ni. Teringin juga nak datang sini

    ReplyDelete
  9. Pernah juga minum. Sesekali minum ok saja. Kedai ni tersorok juga kan

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.