21 October 2019

Erti Kebahagiaan Seorang Ibu

Seorang ibu sentiasa menganggap
anak2nya masih kecil
yang perlu dijaga..dimanja..
sedangkan tanpa disedari
sianak telah meningkat dewasa
telah berumahtangga
namun soalan yg sama ditanya

"Dh makan...
makan apa tadi..."

Seorang ibu juga
merasa bahagia bila kesemua
anak2nya berkumpul
menatap wajah sianak tiap sorang demi sorang
Ahhh...anak2ku dh besar

Doa seorang ibu
agar anak2nya dimurahkan rezeki
dilindungi...dirahmati..
dan saya selalu menitipkan doa
Ya Allah..jika Kau mahu mengambil nyawaku
biarlah ketika anak2ku telah pandai membawa diri
.

13 comments:

  1. Salam kak.. begitulah ibu2 ni kan..sentiasa mengharapkan yg terbaik buat anak2.. kegembiraan anak2 adalah kebahagiaan org tua..

    ReplyDelete
  2. betul tu kak... emak2 memang gitu, dah tua pun kadang muka tak malu mintak emak suapkan...

    ReplyDelete
  3. betul tu..
    mama sy beginilah. walaupun umur saya pun dah 40 tahun tapi setiap kali balik ke kampung mesti mama layan mcm saya ni tak reti masak, tak reti membasuh kain, melipat kain. Semua dia nak buat.

    I love you Mama.

    ReplyDelete
  4. Mak SA dah tak berapa kuat lepas bypass jantung dan sekarang dialysis CAPD 3 kali sehari, kami anak- anak la yang melayan dan cuba sehabis baik untuk menjaga mak..tapi kadang- kadang dia nak masak jugak walau dilarang..macam tu la mak..untuk anak semua dia sanggup

    ReplyDelete
  5. ALHAMDULILLAH ANAK SOLEH N SOLEHAH KACAK N CANTIK

    ReplyDelete
  6. Rindu mak saya . Kalau ada peluang , rasa nak je kerja dekat-dekat sambil tengok orang tua . Tapi Allah dah tetapkan perjalanan hidup saya . Balik kampung sekejap-sekejap tak puas rasanya .

    ReplyDelete
  7. Ha ah kak....bawa abah naik kereta, masih lagi abah treat saya macam baru nak belajar kayuh basikal. "Jaga jaga"..."bagi signal"... "slow sikit"....

    ReplyDelete
  8. btul...mak mak mmg gtu la rasanya....rindunya kampung....

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dah besar besar anak kak kham..semua specky mesti bijak bijak semuanya..betul la...itulah kasih seorang ibu...kasih hingga hujung nyawa

    ReplyDelete
  10. Doa seorang ibu tu berkat.. sentiasa mendoakan yang terbaik buat anak-anak..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.