27 January 2020

Panggilan Dalam Keluarga

Walaupun dah 28 th duduk kt kedah
menjadi orang kedah
saya masih tak faham
dgn panggilan yg diberi dikalangan adik beradik

Apa maksud atih,andak,tam pun saya tak tau hehe
cuma bila dh dapat cucu ni 
baru nk amik tau sikit2

 ni sapa yg jaga sapa ni..


Alia tak mau anak buahnya
memanggilnya " makngah Alia"
Dia mahu Arash memanggilnya Auntie Alia

Eleena pulak tak mahu dipanggil "maklang  Eleena"
Huhh tak glemer katanya..

Hanya Tasha yg belum bersuara
dan menyatakan bantahan utk dipanggil " maksu"

Hai macam2 melayan karenah anak2 ni

Saya sendiri nk dipanggil apa..?
Opah...tak mau la..
atuk..tak mau jugak..
tokma kut ...

5 comments:

  1. hehehe panggil Nenda la comelll..
    sy pun xmo dipanggil macik oleh anak2 buah tp lekat jugak..
    mak iti jadinya hahah ada aura ct nurhaliza sket la share nama gelaran hehe..

    ReplyDelete
  2. GRANDMA OK KOT KHAM HEH..HEH.GURAU JE

    ReplyDelete
  3. Dalam keluarga saya dan suami masih dengan tradisi panggolan tersebut. Ikut pangkat. Saya pula lebih selesa dipanggil mak oleh anak2 dan tok oleh cucu.😄

    ReplyDelete
  4. saya mak lang...comelnya auntie2 semua...dsh nsik psngkat..

    ReplyDelete
  5. Kehadirannya memberi rasa bahagia sekali tu

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.