24 April 2020

Menu Hari Pertama Puasa



Alhamdulillah..sempurna sudah hari pertama berpuasa
Bimbang jugak saya kut2 ada implikasi
sbb saya ni ada mcm2 penyakit
Diabetis,darah tinggi tp yg ni terkawal
Cuma masalah jantung ja yg perlu pemantauan serius

Dah pesan kt anak2
Kalau mak tiba2 pengsan
Cepat2 bg minum minuman manis
Kalau tak jalan jugak,call ambulan

Oklah ni menu hari pertama
Biasanya saya lalu makan
beberapa hari ja
Lps tu langsung tak boleh tgk makanan
 Kangkung goreng

 Kari ayam

 Sambal petai
Yg ni cuma saya sorg ja yg mkn
Tasha kata makruh mkn petai sbb busuk haha

 Ikan keli masak sambal

Dan msk lemak cili api isi ikan apa entah

10 comments:

  1. Selamat berpuasa..take care, kak..sedapnya sambal tumis petai..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    Selamat berbuka
    meriah menunya.

    ReplyDelete
  3. Banyak juga lauk.
    Hehe saya suka makan petai.

    ReplyDelete
  4. Sedapnya sambal petai tu.. kalau berbuka Sha kurang makan nasi.. selalunya time sahur je.. Sedap juga buat smabal nie waktu sahur nanti..

    ReplyDelete
  5. Sajian juadah berbuka.syukur berbagai rasa ..selamat menjalani ibadadah puasa ya

    ReplyDelete
  6. Sedapnya menu, Kak. Petai tu menarik, tapi sejak PKP ni pasar banyak tutup susah nak dapat petai.

    ReplyDelete
  7. meriah juga lauknya hehe..
    selalu awal puasa baru nak start enjin.. hehe..

    ReplyDelete
  8. masy allah byk jenis lauk..semua JM suka

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.