18 April 2021

Tragedi Agar-Agar Merah Menyembah Bumi



Tiap kali ketibaan ramadhan
Saya pasti teringat peristiwa lucu
Ketika zaman kanak2 dulu

Al kisahnya satu hari dibulan puasa
Sedang saya seronok bermain bersama kwn2 berhampiran rumah maksu
Paksu saya ni kawen dgn org Indonesia
Tetiba maksu memanggil saya
Dan dihulurkan ' sebiji' agar2 merah
Kenapa saya ckp sebiji
Sbb agar2 tu tak dipotong2 dulu
Dan ianya diletakkan dlm pinggan yg rata,
Yg muat2 agar2 tu ja

"Bawak blk terus..jgn main2..." pesan maksu

Kwn2 saya begitu teruja tgk agar2 tersebut
Ada yg mencucuk2 jari
Yg tak posa cuba memintanya sikit tp 
saya tak bg



Sedang asyik nk mengimbangi badan

Dan agar2 tersebut dari kawan2

Tetiba...

Bedebukkk...
Agar2 tu jatuh menyembah bumi
Hancur berderai
Pucat lesi muka saya
Dan mulalah menyalahkan org tu..org ni..
Alamak..mcm mana ni
Takkan nak bwk blk pinggan kosong
Takkan nk citer kt mak citer sebenar
Dah pasti leteran mak seminggu
Pun belum tentu habis

Timbul idea jahat bersama
Sorokkan pinggan tu dalam semak
Esok hantar semula

Dan berdoa agar mak dengan maksu 
tak berjumpa

14 comments:

  1. Hahahah...aduhai...Maksu pun bagi la pinggang yang x rata...rasanya pecah rahsia x kak?

    ReplyDelete
  2. Hahahah zaman budak budak kannn, saya pernah jugak sembunyikan tapi kantoi bila mak sedara tanya arwah mak, sedapp tak kuih yang dia buat haritu :D

    ReplyDelete
  3. hahahhaa memang takboleh selamatkan la kalau agar agar 🤣 jatuh terus berkecai! hahaha

    ReplyDelete
  4. Terhibur saya baca! Dapat bayangkan macamana takutnya waktu itu!

    ReplyDelete
  5. xde rezeki nkrasa agar2 seketul heh..heh..

    ReplyDelete
  6. ahahahah aduhai gelak je, maksunya pun bohla dalam bekas lain bukan pinggan rata hehehhe...
    apa kesudahannya kak? kantoi ke idak ke selamat?

    ReplyDelete
  7. sedapnya..agar2 merah, takde rezeki..

    ReplyDelete
  8. Tak dapat bayangkan kalau mak dan maksu bertemu dan bercerita tu. Zaman Kanak kanak biasalah. Bila teringat memang tergelak sendiri :)

    ReplyDelete
  9. Dulu anak buah saya bawak hantaran balasan dari pihak sebelah habis jatuh agar² menyembah bumi. 😅😅😅

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِÙŠْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.