29 July 2021

Puisi Doa Utk Suami

Ketika mentari di ufuk barat,
Aku berdiri menghadap kiblat,
Kuutarakan dengan khidmat,
Hingga aku dengan-Nya terasa dekat..

Kutadahkan kedua tangan,
Mengharap Dia mendengarkan,
Atas apa yang aku sampaikan,
Atas semua asa dan harapan..

Air mata mengalir membasahi pipi,
Bagai terhanyut dalam mimpi,
Segumpal do’a di penghujung hari,
Untukmulah, wahai sang suami..

Kupanjatkan harapan dan asa,
Menghadap Tuhan Yang Maha Kuasa,
Semoga engkau mendapat berkah,
Setiap kali mencari nafkah..

Oh Suamiku,
Betapa aku mencintaimu,
Do’aku tak henti mengalir untukmu,
Semoga kebaikan selalu padamu..



Beberapa malam lepas
Ketika suami sedang mengurut
kaki isterinya(rutin setiap malam)
Kami bersembang santai
Tentang nk deko rumah
Tentang anak2

Tiba2 suami berkata
"Kalau abg dh takda nanti
Yah teruslah duduk rumah ni..
Ada bahagian anak2 kita dalam tanah abg ni......"

Allahu...terkedu saya tak terkata


5 comments:

  1. semoga sis dan suami dipanjangkan umur dan murah rezeki, kadang-kadang terkedu juga kalau suami bagi pesan mcm tu ya. sedih pun ada..

    ReplyDelete
  2. Semoga kak Kamsiah dan suami bahagia sampai ke syurga.

    ReplyDelete
  3. Allahu, terkedu juga saya membaca. Semoga akak dan suami berbahagia sampai ke syurga. Aaaminnn...

    ReplyDelete
  4. Aduh sedih.
    Untung Kak Kamsiah ada suami penyayang.

    ReplyDelete
  5. Allahu Akbar!
    Itulah yang dituntut.... berpesan-pesanlah, berwasiatlah.... huhuhuuu!

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.