06 January 2008

Minuman

Air Bandung Laici
-sirap ros
-setin laici
-susu pekat

Satukan semua ...tambah ais..:)


Jus Limau Kasturi Asam Boi(Jus Cinta)



Biasanya beli yg ready made
balik rumah,cuma tambahkan air ja
tp kali ni dgn semangat berkobar2
cuba buat sendiri


limau kasturi ni
mempunyai 1001 kegunaan

asam boi
sesetengah org letak asam boi
dalam sambal nasi lemak
utk mengurangkan pedas


potong limau kasturi
dibahagian atasnya
sumbat sebiji asam boi
kemudian rebus (tambahkan  gula)


rebus sampai pekat airnya
dan limau berwarna keperangan

simpan le dalam peti ais
bila nak minum
cuma campurkan air dan ais
dgn limau tu seklai boleh dimakan...


jus kasturi asam boi ni jugak
dipanggil dgn nama jus cinta...




Jus Nenas

Nanas mengandungi khasiat vitamin AB1
dan bromelain (digunakan untuk melembutkan daging).
Ia juga mengadungi asid sitrik yang berkesan untuk
menghilangkan lemak dan menguruskan badan.

-Kupas sebiji nenas..buang matanya..
potong dan blend
-masukkan sedikit gula dan tambah air
-sedap diminum sejuk..

Jus Epal & Saderi


 1.Amalan menghidu epal dapat memperbaiki kapasiti peparu dan menenangkan fikiran.

 2.Membersihkan saluran usus serta membuang racun dan toksid dengan pantas.

 3.Mengurangkan risiko penyakit jantung.

 4.Melindungi sendi tulang.

 5.Membantu mengekalkan berat badan (epal hijau).

 6.Kandungan serat epal berupaya mengisi perut yang lapar dan mencegah kita daripada makan berlebihan.

7.Meredakan masalah sembelit dan ianya makanan yang sihat untuk pesakit buasir.

 8.Anti-kolestrol. Membantu dalam mengekalkan tahap kolestrol dalam darah.

 9.Selepas makan makanan segera, elok amalkan makan epal supaya dapat menyeimbangkan kandungan zat dan mencegah berlaku lemak dalam badan.



Petua Membuang Toksid

 Kisarkan sebiji epal hijau dengan daun saleri.

 Amalkan meminum jus ini setiap pagi sebelum memulakan sarapan.



 NOTA:

Ia dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksid

dengan pantas menerusi sistem pencernaan.

Zat masam epal hijau merupakan pembersih tubuh yang sangat baik.

 Sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit atau penghadaman.

 Jus ini juga dikatakan sesuai untuk orang yang sedang berdiet

 dan mempunyai masalah darah tinggi.

Tapi tidak digalakkan minum setiap hari, boleh diselang sehari atau 2-3 kali seminggu.


Jus Markisa
                     



kemudian belah

ambil bahagian isinya yg kaler oren tu

blend dan tapis

campurkan sedikit gula utk mengurangkan rasa masamnya




sekali pandang mcm fresh oren,kan







Kandungan Markisa

 Banyak sekali manfaat buah markisa bagi kesihatan.

 Ini berkaitan dengan kandungan nutrisinya

dan manfaat buah markisa yang berkhasiat

seperti kandungan fitokimia yang mampu membunuh sel kanser.

 Berikut beberapa khasiat markisa bagi tubuh:

 1. Menangkis kanser

 2. Mengatasi insomnia

 3. Mengatasi batuk

 4. Anti alergi

 5. Menenangkan anak hiperaktif

 6. Melancarkan ASI

 7. Menjaga kecantikan wajah

 8. Menurunkan kolesterol

9. Memperlebar saluran pembuluh darah yang mengalami penyempitan

 10. Melancarkan peredaran darah

 11. Anti keradangan

 12. Penurun panas (anti Piretik)

 13. Mencegah hipertensi

 14. Penghilang nyeri (analgesik)

 15. Antiseptik

 16. Penghilang kerut pada wajah







                       


3 comments:

  1. MAAF BERBAGI INFO NIH GAN MANFAAT KHASIAT BUAH MERAH PAPUA
    Info lengkap dibawah Mampir ke Blog saya yah
    >> Kami menyediakan buah merah segar <<
    >> Cari tahu manfaat khasiat buah merah <<<

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum salam sejahtera warga group📢
    💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit gout kronik dan juga produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺👍🏻

    3)Pengamal perubatan herba ni dah banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan gout. Ramai yg dh pulih.

    4)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.

    5) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    6) Sepanjang sy kenal ramai pesakit, antara dikalangan kawan-kawan sy juga, pesakit gout pun boleh sembuh dgn cepat , abang sy sendiri minum untuk gout, kalau dlu die bergantung kepada ubat klinik ,sekarang dh sembuh dn gout susah nak dtg dah walau kadang kala ada makan seafood.

    Sy share melalui pengalaman sy sendiri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sendiri pun guna produk die (jus herba) dah 5tahun setia walaupun sembuh terus juga minum sebagai supplement.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .💪🏼

    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dari kanser.
    ..........................................................................
    ▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
    ………………………………………………………………………....
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ..........................................................................
    ▪Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa menggunakan healer setiap hari. Beliau juga pesakit (GERD) yang menyebabkan berangin satu badan sehingga terasa ke pinggang. Perut membuncit dan mengeras kerana terlampau banyak angin sampai sesak nafas dan anxiety akibat nya menggigil dan seram sejuk.
    Sekarang kesihatan Alhamdulilah semakin baik, gastrik dan anxiety dah takde dan asma pun tak perlu guna healer lagi. Paru2 dah elok semula.
    ..........................................................................
    ▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah semakin sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
    ..........................................................................

    Call order wasap@call- En Mohd Zuhairi 017-4687570

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.