16 December 2010

Blog walking...Blog running..Blog jogging

Salah satu cara untuk mendapatkan
traffic adalah blogwalking (BW)sebanyak-banyaknya,
dan jika anda membina blog utk adalah
untuk mencari teman,
mengeratkan silaturahim,
dan mencari ilmu
tidak ada alasan untuk tidak
melakukan kunjungan balasan
atau BW

Terdapat beberapa jenis
pengunjung
yg datang ke blog anda

Blog walking bermakna:
pengunjung yg datang
meluangkan sedikit masa
membaca entri anda
dan sudi meninggalkan sedikit ulasan
dia mengkin mengambil masa beberapa minit berada
di blog anda...!!!
dan biasanya pengunjung adalah
'mereka yg kerap dtg ke blog anda'


Blog Running:
Pengunjung yg datang
dalam keadaan tergesa2
melihat sekai imbas isi blog anda
tidak meninggalkan komen
jejak atau pesan di kotak jerit anda

Blog Jogging:
Umpama org berjoging
berlari2 anak dan kemudian
berhenti rehat sekejap
tidak mengambil masa yg lama
berada di blog anda
mungkin meninggalkan pesan di kotak jerit
tanpa membaca entri anda

Blog Crawling
Datang ke blog..merangkak2 hehe...
merayap ke segenap ceruk
segenap sudut diperhati
lama menghabiskan masa di blog anda


Blog Sleeping:
Keadaan dimana internet terputus
maka seseorang akan berada di blog anda
sehingga internet kembali ok hehe
haha..dia tak boleh mengomen atau buat apa

Ada lagi istilah..??

Anda berada dalam kategori mana?



Walau siapa pun anda
walau dalam kategori mana pun anda

Samada anda ber blog walking,
running atau jogging..

ucapan terimakasih daun keladi



21 comments:

  1. Salam:)
    Ooooo...ada istilahnya juga yaa..:)
    kiranya org sini dah buat blogwalking...blogjogging..blogrunning!!!

    Pe2 moga sihat2 di sana & ceria selalu:)

    ReplyDelete
  2. Assalam..hehe ya memang saya suka blogwalking meramaikan kenalan tetapi harus berjaga2 dalam kata-kata. Selain saya duka membaca.hemmm..hehe tq

    ReplyDelete
  3. Mama blog reading and blog typing...ihiiikkss... kekadang blog shouting..

    ReplyDelete
  4. @Pn Kartini cikgu tini..tak kisah la nak berjalan ke,berlari ke...janji silaturrahim terbina..

    ReplyDelete
  5. @etuzacikgu...biar ramai kawan,senang mintak tolong...:)

    ReplyDelete
  6. saya nak blogwalk pun amik masa, kelam kabut ngan anak2 kalo kat umah. kalo sempat insyaallah, saya mesti singgah n tinggalkan komen

    ReplyDelete
  7. blog coming takde ke?

    nunggu orang datang je takde harapan le nampaknya...

    ReplyDelete
  8. saya lebih suka blogwalking..lebih santai.

    ReplyDelete
  9. sy selalunya blogwalking..jenjalan baca pengisian n3 serta gambar skali kalo ada. Tp sy jarang blogwalking blog yg sama tiap2 hari..hehe..ikut masa sebenarnya.

    Tp sy ada gak blog jogging...
    Cuma blog running tersangat jarang....sbb dari running baik takyah. Cari ler masa lain kalo nak jengok blog kengkawan, hehe..

    ReplyDelete
  10. @MAMASYAZAmcm tu la kalau ada anak mama...uatama depa dulu

    ReplyDelete
  11. @mrzoabz...crawling ka,sleeping ka,wsimming ka..janji awak hepi..

    ReplyDelete
  12. @cemomoihaha..guna la istilah apa pun..janji seronok berblog..

    ReplyDelete
  13. IM pula blog scubbing. sambil baca, ambil ilmu dan komen..

    ReplyDelete
  14. salam
    tq singgah my blog..
    cantik blog akak

    ReplyDelete
  15. salam ziarah akak..sy datang..heheh..terima kasih utk info ini..b4 ni memang xtau..tq akak..:)

    ReplyDelete
  16. berkujung sebentar ke sini..nice entry

    ReplyDelete
  17. hihi...sukalah entri ini. Rasanya saya pernah jatuh dalam kategori semua,bergantung kepada blog yang saya singgah...

    TQ sudi jengah blog saya tu..

    Salam kenal dari saya ye kak

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.