14 January 2016

Petai Goreng

Dah selalu sangat masak sambal petai
bersama udang,sotong atau ikan bilis
seringkali jugak petai dicampur dalam masak lemak cili api

kali ni saya kopekj2 isi petai
lepas tu hiris bawang putih,bawang besar,cili merah dan cili padi
tumis hingga layu..masukkan petai
lepas tu masukkan bilis yg telah digoreng garing

last2 petai yg habis..tinggal bilis ja..

19 comments:

  1. salam akak..bestnye..walopon simple..tp sedap...terbaikk...

    ReplyDelete
  2. Semalam baru cter pasal petai...
    hmm..menarik..

    ReplyDelete
  3. Emmm sedapnya kamsiah..
    CH pun suka petai goreng..
    Kalau CH petai goreng yg arwah mak ajar.. kulit petai tu dikikis dulu.. pastu dihiris-hiris kemudian digoreng. Macam buat sambal goreng ikan bilis tu..

    ReplyDelete
  4. Sedapnya petai goreng..
    Teringat arwah mak akak..
    Suka sgt petai goreng tapi goreng dgn kulit2nya sekali..
    Petai tu dihiris2..
    Pastu disambalkan bersama ikan bilis..

    ReplyDelete
  5. makan mcm nie ngan nasi panas2 pun dh sedappp...;D

    ReplyDelete
  6. kalau dh suke petai msk apa pun sedap kan kak... goreng pun goreng ttp blh bt lauk

    ReplyDelete
  7. kalau sy, tgl petai habis bilis je..hehehehe

    ReplyDelete
  8. Sedap nya buat makan tengahhari ni,tentu lebih berselera.

    ReplyDelete
  9. Sedapnya...dah la petai ni kegemaran keluarga PC...

    ReplyDelete
  10. saya belum pernah mkn petai masak gini kak... mcm sedap jer...nnt balik kg bole cuba... sbb di kg saya banyak petai besar2...hahaa

    ReplyDelete
  11. alahai sedapnya, terus rasa nak makan Nasik

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Kak..

    Lama tak jengah blog akak...
    Tup tup masak petai...sedap jer nampaknya...

    ReplyDelete
  13. Kalau bagi dekat kak, bilis yang habis sebab tak makan petai...pernah kena sergah dgn sorang india yang tak puas hati sebab kak melayu tapi tak makan petai. Dia dan famili dia anak beranak makan.

    ReplyDelete
  14. Menarik..hubs cik mah suka petai..tp slalu wat sambal2 je..le trylah lepas ni..

    ReplyDelete
  15. sedapnya....kalau sambal udang petaiii lagi sedapppp hehe

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.