07 October 2016

Char Koay Teow Telur Ayam Dibasuh


Petang semalam selepas mengeringkan kain di Mama Laundry
(kelmarin seharian hujan)
melayan tekak yg teringin nak makan char kueteow
dah lama sangat rasanya tak makan char kueteow

mula2 ketempat berhampiran Mama Laundry tu tp tutup la pulak
so ajak Alai ke Cahr Kueteow Telur Dibasuh
berdepan dgn Sek Men Badlishah
kami sampai dalam pukul 6.50 ptg..tak ramai pelanggan lagi

amboii Tasha..makan tak pandang kiri kanan dah..


kami sepakat memilih char kueteow saiz besar

sebelum balik
bungkus lagi 2 char kueteow special
semuanya rm29.90

16 comments:

  1. Sedapnya cha kuey tiaw ...
    Terasa2 lagi tekak akak masa kat Penang dulu.Kat sini cha kuey tiaw tak sesedap orang utara buat.

    ReplyDelete
  2. Takut lapar balik memalam ye
    Itu yg membungkus lagi dua:)

    ReplyDelete
  3. Malam tadi baru makan char kuey teow Kamsiah..
    Macam trade mark pulak telur ayam dibasuh..
    Ye lah menjaga kebersihan dan kehalalan makanan tu kan..

    ReplyDelete
  4. HEH...HEH..PAGI2 NI TERASA INGIN PULA NK MKN KUEW TIAU..SEDAPNYA

    ReplyDelete
  5. Dulu kalau balik sidam, mmg lalu gerai yang di Sg. Dua, mesti singgah.

    ReplyDelete
  6. Char koay teow antara makanan favorite saya. Baru tahu ada restoran nama char koay teow telur ayam dibasuh :)

    ReplyDelete
  7. sodapnya...
    kalau tlrnya di basuh rasa bersih...
    dpt udang manis mmg sesuai btl ngn char kuew teow tuh kan kak

    ReplyDelete
  8. wah sedapnya char koey teow....

    owh ini cawangan di kulim...

    pernah cuba di sg dua...memang sedap

    ReplyDelete
  9. Unik nama kedai dia.. tp pelanggan dpt mkn tanpa was2 kan.. terjamin bersih.

    ReplyDelete
  10. ckt memang pebret WP.
    Kalau jumpa yang sedap, ngulang selalu pun Xpe.

    ReplyDelete
  11. Saya memang dah lama tak termakan CKT ni kak Kam.
    Lepas kena cirit-birit hari tu.
    Sekarang memang susah nak cari CKT dgn kebersihan yg terjamin.

    ReplyDelete
  12. sedapnya, lama juga tak makan char kuey teow

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.