04 October 2016

Resepi Ayam Goreng Kunyit

Ni versi org malas
masak main campak2 ja
ayam goreng kunyit

bahan2:
Isi ayam dipotong kecil2
gaulkan dgn garam dam serbuk kunyit
1 inci halia dihiris nipis
2 uals bawang besar dipotong baji
3 ulas bawang putih dihiris nipis
Carrot dipotong memanjang
kalau ada kacang panjang boleh jugak dimasukkan sekali

Cara2:
-panaskan minyak,grg bwn putih bersama halia
-lepas tu masukkan ayam yg deigaul bersama kunyit dan garam tadi
-bila ayam dah hampir masak,masukkan carrot-bila carrot dah layu
masuikkan bawang besar bersama cili merah
-sesuaikan rasanya..boleh la diangkat..

15 comments:

  1. Feveret saya & anak2 ni.. Nak masak pun senang & cepat.

    ReplyDelete
  2. lauk simple cenggini makan dgn nasi panas pun dah rasa nikmat sgt dah kak..

    ReplyDelete
  3. Ini bukan malas tapi cepat dan sedap dimakan
    Kakak selalu juga buat macam ini:)

    Salam maal hijrah dari kakak.

    ReplyDelete
  4. SEDAPNYA GORENG KUNYIT CARA MSK PUN MUDAH

    ReplyDelete
  5. Masak macam ni lah yang sedap Kamsiah....akak suka.

    ReplyDelete
  6. Sesekali masak camnie sedap. Dan paling senang nak masak kan..

    ReplyDelete
  7. simple tp bila makan sedap sgt... hehe

    mau bertambah nasi panas2 dibuatnya...;)

    ReplyDelete
  8. malas seorang istri...

    kalau malas saya... goreng telor, beli sayur kat kedai...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.