05 November 2019

Adik Tak Nak Kawen...

Alhamdulillah...
selesai sudah minggu2 yg memeningkan kepala sianak
berakhir sudah exam akhir
utk sem akhir


Dan alhamdulillah jugak
sbb sudah mendapat tempat utk intern bln 12 ni

Satu hari ketika bersembang dengannya
"Mak...adik tak nak kawen..."

"Hahh...kenapa..." tanya saya

"Sbb adik tak minat masak,tak mau masak
malas nk layan mkn minum org lain...eiiiii.."

"Laaa..igt kn sbb nk jaga mak...."

Hahaha

Ada ke anak dara lain mcm ni...

Pernah satu hari saya menyuruhnya memotong
kuku ayam,nk buat sup

Apa yg dibuatnya...
punya la lama rupanya dia betul2 potong bahagian kuku ayam tu ja
mcm potong kuku org pulak

Dan pernah jugak saya memintanya
menjaga periuk diatas dapur
dok rebus solok lada sbb saya nk mandi

Ya Allah..bkn setakat hangit,rentung terus periuk
bkn setakat solok lada tu takleh dimakan
dgn periuk sekali dibuang

Pendek kata ada ja yg tak kena kalau dia didapur

9 comments:

  1. hehe..kecik lagi..kelakar adik potong kuku ayam...

    ReplyDelete
  2. lepas ini kene suruh belajar memasak dengan akak atau dengan si kakak lah kak, hehehe naya kalau nak makan kedai je hari2...

    ReplyDelete
  3. adoi jwapan dia...jujur lg ikhlas...mungkin nanti2 dia minat dan pndai masak mcm mak dia....

    ReplyDelete
  4. .lawak si adek potong kuku ayam....haha...mana rupa lah agaknya.
    Takpe Kamsiah nanti dah kawen pandai je dia buat.Ntah2 lagi mahir dari chef.

    ReplyDelete
  5. saya pun dulu-dulu lepas grade, macam tu gak
    minta mak tanak kahwin..mak risau yang amat dahh
    berkat doa mak, sampai juga jodoh

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّØ­ْمَنِ الرَّØ­ِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.