03 November 2019

Bertindik

Bertindik...

Percayakah pembaca jika saya katakan
diusia saya 48 tahun ni
saya tak pernah menindik telinga
sekalipun tak pernah...!!!

Zaman kanak2 dulu
ramai kawan2 sepermainan saya
pergi bertindik dirumah sorg makcik ni
biasanya diletakkan kemucut supaya
lubang tu tak tertutup semula

Tp saya langsung tak teringin..

lama2 lepas kawen,beranak pinak
keinginan tu terus berkubur
haha langsung takda peluang la
nk merasa pakai anting2
dan rasanya tak akan bertindik kut

Kini anak2 perempuan saya jugak
nampaknya bakal mengikuti jejak emaknya
Alia 26 th tak pernah
menyuarakan hasrat nk pakai subang
si adik,Eleena dh 22 th pun sama
Tasha..13 th..lagi lah tak minat hal2 mcm ni..

Haha untung mak nya..

13 comments:

  1. percaya...sbb sepupu rietta pun ada yang xbertindik, rietta pun xminat pkai subang, kt kg rietta kitorg pakai lidi kelapa dari daun yng masih muda, lebih lembut, dan kecil....

    ReplyDelete
  2. SAMALAH JITA KHAM...TERINGIN NAK BERSUBANG BELI SUBANG YG BOLEH KEPIT KAT TELINGA...TUPUN PAKAI SAT JE SAKIT TELINGA PULAK HEH..HEH..

    ReplyDelete
  3. Bertindik kat klinik rm10 je. nanti encik suami nak hadiahkan subang, takkan tengok je. hahaha..

    ReplyDelete
  4. lubang tindik telinga saya pun dah terkatup balik agaknya. Dah berbelas tahun tak bersubang.

    Anak dara saya yg dah 11 tahun tu pun sy tak tindik lagi. Biarlah...not necessary pun kan

    ReplyDelete
  5. masa dana kecil tak ingat berapa tahun memang mak dah tindik kan kat nenek saudara, bila besar masa kat U dana ni nakal, tindik kat kedai emas sampai 3 tindik... kira masa tu dana ada 4 subang kat telinga, 1 tindik cara tradisional 3 lagi cara moden, 1 je emas lagi 3 subang biasa. Tapi sekarang tinggal 1 je lubang itu pun dana dah lama tak pakai subang sejak kene alahan, cepat gatal2 di tempat pakai subang tu.

    ReplyDelete

  6. anak dara saya umo 4 tahun kot sebuk nak bertindik. ikut kan la jugak. ada sekali tu dia pakai subang sampai tenggelam subang tu dalam telinga dia. kena bw pi kedai pulak suruh buka. sy tgk pun ngeri. tp dia rilek je.

    ReplyDelete
  7. saya pernah bertindik dan sempat lah merasa zaman remaja dengan fesyen2 anting2 dan subang, tapi anak-anak pernah gak tindik telinga masa kecil cuma sampai sekarang dah tak boleh pakai subang sebab dah tertutup semual agaknya kerana depa tak tahan pakai yang bukan emas, elergik terus. :)

    ReplyDelete
  8. Wah.. tak pernah ye.. Anak-anak Sha masih tak ada yang menyuarakan hasrat nak bertindik.. Sha pula pernah bertindik tapi sekarang tak boleh nak pakai subang.. Alergic.. Tapi lubang tindik tu masih ada..

    ReplyDelete
  9. Ohh tak pernah tindik telinga ye Kak.. kami plak adik beradik semua tindik.. mak pun sama... memang dah biasa pakai anting2...:)

    ReplyDelete
  10. Kammmm....
    Kak dah nak hampiri warga mas pun. Seumur hidup tak bertindik. Dulu masa muda pakai subang kepit ja.๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    ReplyDelete



• ุจِุณْู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู€ู…ِ ุงู„ู„ู‡ِ ุงู„ุฑَّุญْู…َู†ِ ุงู„ุฑَّุญِูŠْู€ู€ู€ู€ู€ู…ِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.