07 February 2011

Kulim--Gunung Jerai--Pendang

Semalam,otw hantar my son
balik kolej
suami melencung naik ke Gunung Jerai
jam 3.45 ptg...nak hantar anak masih awal lagi
(dia kena masuk kolej b4 jam 7)

Rasanya lepas kawen
ni kali ke 4 atau 5
saya ke sini
waktu mula2 kawen dulu
datang sini...berkabus...sejuk...

dan setiap kali datang..landskapnya turut berubah..
yg tak berubah..
jalan nak naik ke atas
mcm ular kena palu
nasib baik hanya beberapa kilometer ja




awas...jgn cuba2 turunkan cermin kereta anda
kalau tak mau monyet2 ni melompat masuk...


kaki bangku..
ehhh bangku tak berkaki...
bila duduk..
kena lunjurkan kaki





semua tempat nak berposing depa ni
nasib baik tak panjat tiang signboard tu




walaupun panas smp tak leh buka mata
tp rasa sejuk dgn angin berhembus ..


saya mmg sentiasa jatuh cinta
pada 'rumah' kayu
sejuk ja rasanya

bunga2 tu sama mcm bunga kat baju saya
kalau la hubby habaq awai2 nak ke sini
takkan ku pakai baju kurung..











yg sulung,yg no 2,3 dan puteri bongsu










tangan rasa gatal ja nak petik bunga seri pagi ni


sebahagian dari taman orkid


saya tak tau nama spesis keladi ni

anak saya akan tamat tempoh pengajiannya kat sini
bulan April ni
sekejap ja rasanya setahun kat sini

58 comments:

  1. cantik rupanya kat sini bole le nyinggah kot lalu nanti

    ReplyDelete
  2. Salam,
    boleh tahan jugak gunung Jerai ni..imah tak penah sampai walaupun mak /abah orang Kedah..

    ReplyDelete
  3. sy org kedah pun, tak penah jejak kaki kat gunung jerai lagi. cantikkan pemandangan kat atas nun, nak p la lepas ni

    ReplyDelete
  4. @Khumaera Ismailye maera...we are hepi family...:)
    anak2 dan hubby..anugerah yg tak ternilai harganya

    ReplyDelete
  5. @cemomoisinggah..jgn tak singgah..tak la jauh sgt dari kaki gunung ke puncak tu

    ReplyDelete
  6. @Nurazimahkedah byk tempat2 menarik utk di kunjungi....

    ReplyDelete
  7. Pemandangan yang menarik. Gambar 11 dari atas tu superimpose kot.... he.. he.. he.. ala-ala gadis pingitan desa

    ReplyDelete
  8. @ZOOL@TODsemua ori hehe...bkn gadis pnggitan daa...mak org pinggitan...:)

    ReplyDelete
  9. @♥MAMASYAZA♥pi la jgn tak pi...nak berkelah ke...bawak khemah siap2...

    ReplyDelete
  10. salam kak

    kita tak pernah smpai ke gunung jerai lg wlpn dah tak jauh dari SP... ~

    ReplyDelete
  11. Amboy.... banyaknyer bukti kes hahaha ! Apapun Selamat Mendaki Gunung Semoga sihat2 selalu

    Malangnya saya x dapat membuktikan pendakian kami di Twin Peak & Pine tree Hill... hehehe tapi boleh la jika nak rujuk kat...

    jika nak bukti lengkap sudikan diri... ker balai polis Fraser's Hill lihat report bertarikh 29 Jan & repot keluar jam 4 petang 30 jan ! Tak leh la nak tunjuk semua gambaq.... hahaha

    ReplyDelete
  12. salam.. seronoknya.. spotingnya smua bergambar, ni selalu anak2 nak snap je lari... nak gi gaklah .. tapi bila? belum tau.

    ReplyDelete
  13. salam kamsiah ..
    hang kena nyanyi lagu Cinta Pantai Merdeka baru betui, gunung jerai, pantai merdeka tanjung Dawai sumua ada ...
    he..he..

    dari bawak sampai puncak tu 12 km ...

    beberapa kali aby kayuh beskal dgn geng dari bawah ke puncak tu ...

    ReplyDelete
  14. saya cam tu jugak suka je alam semula jadi dan rumah kayu.Rasa damai je.

    ReplyDelete
  15. Salam Kak Kamsiah, Gunung Jerai dah sampai...lepas ni bolehlah pegi gunung lain pulak yea!

    ReplyDelete
  16. Pak shake ke bukit fraser..kak kamsiah ke gunung jerai... fida? dua2 pun tak pergi lagi..hehe..
    ni yang buat fida jeles ni kak..

    anyway...sweet la kak...

    ReplyDelete
  17. dlu mase kecik2 je gi.. dh lupa cmna rupa.. bile tgk gmbr2 ni baru teringat.. cam damai je kan.. destinasi yg bagus utk hilangkan stress.. :)

    ReplyDelete
  18. Wah! seronoknya berposing sekeluarga 4ribu kaki diatas.

    ReplyDelete
  19. cantik jer anak2 akak posing...
    budak2 skrg dah kreatif!

    ReplyDelete
  20. Assalamu'alaikum Kamsiah

    MasyaAllah cantik pemandangan di sana. Kak pernah sekali ke sana.. lama dulu.. lebih daripada sepuluh tahun rasanya..

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum..

    cantik resort tue..mesti selesa kan..brp kadarnya semalam???

    ReplyDelete
  22. @♥ manje ♥ya...tak jauh dari sp...awat cheq tak pi...tenang2kan fikiran

    ReplyDelete
  23. @Pak Shakehehe...takpe..mmg percaya...lelaki mmg kebanyakan mcm tu..tak sawan bergambar mcm kaum pompuan...

    ReplyDelete
  24. @Syimamadepa sawan bergambar hehe..pantang nampak kamera

    ReplyDelete
  25. @abyskrg masih berkudrat lg ke naik ke sana kayug beskal..:)

    ReplyDelete
  26. @Cik Ina minat Do do Chengsejuk mata memandang....lbh2 lg kalau beratapkan rumbia...

    ReplyDelete
  27. @maiyahsekali sekala lepaskan tensen terperap kat rumah maiyah...

    ReplyDelete
  28. @Afida Anuarhaha fida...pak sheikh naik guna kaki...akak sekeluarga naik guna kereta..

    ReplyDelete
  29. @Lovely Bellabetul...jrg2 pi sana..byk yg berubah...suhu jugak dah berubah..tak sesejuk dulu

    ReplyDelete
  30. @fa10depa mmg pantang nak snap pic...mcm2 posing la

    ReplyDelete
  31. @en_mejgn jeles..kami mmg hepi hepi family..kemana2 together2...

    ReplyDelete
  32. @sahromnasrudinsaya tak bermalam disana...mmg nampak selesa...

    ReplyDelete
  33. fobia IM naik gunung jerai dengan kereta sendiri masih ada walaupun dah sepuluh tahun berlalu.

    hangit enjin kereta..

    ReplyDelete
  34. as salam kamsiah..cantiknya pemandangan..
    terpikat..baru tengok gambar je..
    memang akak belum pernah sampai kesana.

    ReplyDelete
  35. bestnya tmpt yg akak pergi....teruja sudah...

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum akak

    moga akak dan keluarga sihat hendaknya..

    wahhh bestnya g situ.. lama maiza tak p.. kata ja org kedah.. seingat maiza jejak kat situ lbh 15thn yg lalu huhu... cantiknya.. la ni lagi cantik..

    ReplyDelete
  37. Assalam kak, dah lama saya tak ke gunung jerai...dulu pernah naik sekali jer..sunyi kan tempat tu..tapi tgk sekarang nampak lagi cantikla.

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum

    Cantik foto2, pandai posing lagi...

    ReplyDelete
  39. @kak Ernadatang la kak erna...sesekali lari dari kesibukan kota

    ReplyDelete
  40. @MaizaC'Joemaiza...biasa mcm tu la...yg kita dok nampak..tempat2 lain yg lbh menarik...walhal kedah apa kurangnya

    ReplyDelete
  41. @Niezadah banyak perubahan,pembangunan kat sana..

    ReplyDelete
  42. wah3... penuh gaya gtu akak.. nmpak muda gtu.. :)

    ReplyDelete
  43. abah sya rajin tanam bunga seri pagi tue...sampai umah kosong kat sebelah pun dia bantai p tanam...

    ReplyDelete
  44. @UnGu VioLetmar..dah ada anak remaja pun..dah bergelar nenek sedara pun

    ReplyDelete
  45. @RaNiAkalau la berjiran dgn akak,kan best...:

    ReplyDelete
  46. tahniah..sekejap je kan..
    cantik2 pemandangannya ;)
    saya org pendang ;)

    ReplyDelete
  47. Saya tak pernah sampai Gunung Jerai walaupun org Pendang..tgk pic akk cantiknya, mungkin nti balik kg, boleh ajak husband p sana..Kak Kamsiah, anak-anak dah besaq, mak depa nampak muda remaja lagi

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.