22 March 2011

Aktiviti di Gua Musang

Aktiviti di rumah kakak kedua saya
di Gua Musang
rumah ni ala2 rumah kedua saya
lepas mak meninggal
dia yg jadi mangsa saya..
nak makan laksam..minta dia buatkan
nak sambal kelantan..minta dia kirimkan..



saya tak pasti
berapa pinggan laksam
telah saya habiskan..


kolam ikan ni dibelakang rumahnya
patin,talapia dan kelah
antara yg diternak dlm kolam ni


saya tak 'berlama-lamaan' dikolam ni
kerana byk pacat...hehe

2 ekor kelah yg berjaya dipukat..






patin yg telah diperap sekejap
utk masak tempoyak
blend cili padi,kunyit hidup dan tempoyak
perap ikan tu lbh kurang 10-20 minit



mandi sungai
oleh sbb malam hari
dan pada paginya hujan
air sungai keruh dan deras
so pilih anak sungai ja
sesuai utk budak2 mandi



19 comments:

  1. bestnye~!! btul2 mcm suasana kmpg...maera tak penah rasa suasana mcm nie..huhu~

    ReplyDelete
  2. bestnye kaakkk....ini yg buat rindu nak balik kampung nie...
    ikan patin masak tempoyak yg paling tak tahan tu....huhu..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Kamsiah

    penuh dgn aktiviti
    takap ikan tu yg paling seronok

    Wassalam

    ReplyDelete
  4. lamo doh xmake lakse....ni wat nak kelik kelate ni.

    ReplyDelete
  5. seronoknye... tapi yang tak bestnye ikan tu masak tempoyak... tak minat yang ada bau durian..

    ReplyDelete
  6. Ya Allah kak...seronoknya duk kat sini. saya berkenan kat sungai ala2 air terjun tu..ada batu batu..

    nnti....ada rezeki, bawa saya pi sini..hehe

    ReplyDelete
  7. @yana halim yana..tu first time akak masak patin tu..

    ReplyDelete
  8. @Rozali ya atok...aktiviti yg mengenyangkan perut

    ReplyDelete
  9. @Kak Wan Kamsiahhehe kak...kalau nak mkn yg ori...mmg kena blk kelate..

    ReplyDelete
  10. @aizamia3hehe..tu first time masak dan makan patin masak tempoyak...

    ReplyDelete
  11. @Afida Anuarsila la fida...tganu dgn kelantan kan berjiran...

    ReplyDelete
  12. @Insan Marhaenibu suri kan tak siaht IM...kena beli ja la kalau nak mkn..:)

    ReplyDelete
  13. tahniah berjaya masak ikan tu tapi kalau ditakdirkan saya ke rumah akak lah kan... jgnler masakkan ikan dengan yang ada unsur2 durian... kihkihkih...

    ReplyDelete
  14. sedapnya ikan patin tu...nyum nyum nyum

    ReplyDelete
  15. @aizamia3
    nak nyampuk sikit...tak makan durian hilang salah satu nikmat dunia wooo...ekekeke..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.