3.3.12

Novel Berunsur Lucah...????


Lama saya tak meng update blog
masa dihabiskan dgn membaca...membaca...
bkn apa...
saya membaca komen
beberapa pembaca akhbar
diruangan Surat Pemaca
novel2 yg laris dipasaran
banyak mengandungi unsur2 lucah

~~lucah yg dimaksudkan mereka~~
hubungan suami isteri
yg dipaparkan
tak sesuai utk bacaan remaja
sedangkan golongan inilah
peminat setia novel2 cinta
kisah kawen paksa
last2 bahagia
Suami Yang Ku Benci
kisah kawen paksa jugak
isteri yg benci suami
last2 sayang bagai...

Andai Itu Takdirnya
maaf saya tak tau
yg saya baca adalah cetakan ke 18
huhu larisnya...
ni pulak kisah suami yg membenci isteri
dek tak setaraf


(semua novel diatas
dipinjam anak saya dari kawannya)

secara kebetulan,ketiadaan idea atau
apa saja alasan penulis
semua cerita diatas
mengulang kisah yg hampir sama

kawen paksa,tanpa rasa cinta
antara dua darjat

last2-happy ending...

terpulang pada anda
mahu mengkategorikan novel ni
dalam kategori apa...

saya suka novel2 Ramlee Awang Murshid
tiada ayat2 cinta yg mendayu
tp rasa cinta itu
tetap dapat dirasai oleh pembaca


koleksi kesayangan..:)

17 comments:

  1. Aduhaii...
    rajinnya sis kamsiah baca novel yaa..:)tabik springg gitu..;)

    ReplyDelete
  2. baru ni IM beli ensaiklopedia solat tulisan ustaz Hashim Yahya.

    banyak info...

    ReplyDelete
  3. Sallam Kenal Pn. Kamsiah,

    Saya jarang baca novel, tapi sesekali membaca novel karya Ramlee Awang Murshid, memang meresap kedalam jiwa, ceritanya.

    ReplyDelete
  4. assalam kamsiah..suka jugak baca novel ye..
    sekarang ni acik dah kurang baca novel..beralih arah pulak.

    ReplyDelete
  5. dulu2 suka gak baca novel..tapi RAM punya novel mmg cheqna tak baca la...kurang suker...=)

    ReplyDelete
  6. kalau baca tulisan saya, ada tak unsur2 lucah?
    saja nak tanya pendapat...

    ReplyDelete
  7. hmm kak kam..saya blom pernah baca novel ramlee awang murshid...akan kucari naskhah yang pertama nanti....

    ReplyDelete
  8. pelaris zaman ni semuanya lucah,novel,blog,gambar dan video
    dah hilang creativity nampaknya.

    ReplyDelete
  9. Asalam..jemput tengok hamper saya ya, menang meja berhias .
    Anak2 saya jg gemar membaca novel ni, kena pilih tul2 yang baik mutu penulisannya..tq ada hikmah entry ni ya..

    ReplyDelete
  10. em sbb jalan2 citer camtu skang yg tarik ramai pembaca kak.dorang ske citer2 camtu...ala2 nora elena :)

    ReplyDelete
  11. Seronoknyer diulit novel2... bagus gitu...

    ReplyDelete
  12. betul2..ayu peminat novel melayu dulu..mmg kumpul novel la..tp skang ni tgk novelis cm da xde idea da...asyik kes kawen paksa, pahtu ade adegan2 romantik n lucah..kite ni kemainla lg berangannye...ayu dah jd bosan da ngn novel2 skang...beli tp amik mase yg lama nk habiskn...ade 1 novel tu, ayu mmg xleh bace lgsung. mmg xleh nak abiskn bace pun, sbb sepatah ayu bace, ayu rase cm nk maki2 jep...baik xyah bace kan? tmabah dosa ayu je nnt..bazir duit ayu...:(

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. ASSALAMUALAIKUM..

      membaca novel nie kata orang2 lama boleh menenangkan minda kan...

      Delete
  14. wah kak..samalah kita.
    peminat novel RAM..ada koleksi sendiri gak.
    novel karya penulis lain saya jarang baca.

    kalau ada penulis yg tulis lucah, tu patut dibuat teguran kpd penerbit. kalau dibiar..makin berleluasa. rosak remaja.

    ReplyDelete
  15. Saya pun peminat novel Awang murshid

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●