06 June 2015

Misi Mencari Harumanis

Kelmarin ketika ke Perlis
utk menghadiri kenduri aqiqah  anak sedara suami
kami mengambil kesempatan
utk mencari si harum manis
walaupun dah di penghujung musim

so kami dibawa kesini
Pusat Kecemerlangan Mempelam Harumanis


sesi bergambar bersama replika harumanis



 dah pukul 12 lebih ketika ni
nasib baik cuaca mendung ja
pengunjung pun tak berapa ramai


beraneka buah mempelam dijual
dari yg berharga RM10 hinggalah yg juling mata dibuatnya



pulut mempelam ni berharga RM6

Train ni digunakan utk pengunjung
mengelilingi kawasan kebun mempelam

dah di hujung musimnya
buah pun tak banyak kelihatan dah

28 comments:

  1. Wah..sampai dh akak kat sini...best kan harumanis.....mmg Aoril sampai end May musim dia...hihihi adik ipar org perlis...merasa la tiap2 tahun

    ReplyDelete
  2. Wah.. nampak replika tu pun dah rasa sedap.. nampak segar belaka buah2nya..syokla korang ya..

    ReplyDelete
  3. Tahun ni belum dapat rasa lagi mangga tu..

    ReplyDelete
  4. Acik biasa kesini dulu kamsiah..sebab jabatan pertanian ni kan..jumpa kawan2

    ReplyDelete
  5. Mahal harganya kan? Tapi berbaloilah kalau buahnya cantik dan sedap dimakan... :)

    ReplyDelete
  6. mba kok mangganya udah di makan sama nasi?

    ReplyDelete
  7. boleh juling mata ni nak membeli pelam..bukan senang leh rasa harumanis

    ReplyDelete
  8. mahal nya....urut dahi tengok harga :-))

    ReplyDelete
  9. Saya setakat makan harumanis yang dijual oleh orang kampung. Buahnya tidaklah sebesar mana. Dalam 5@6 biji sekilo. Harga RM4.00 je...bila dengar harga kat Perlis tu..wow..mahalnya harusmanis mereka. Mungkin yang bergred kut ya...

    ReplyDelete
  10. Tengok replika pun nampak sedap
    1kilo RM15 dah murah harganya

    ReplyDelete
  11. asyik tak jadi je kalau nak ke situ..last2 order online

    ReplyDelete
  12. kirim kat kwn ofis, dapat RM20 sekilo, 3 biji..memang sedap mangga ni..

    ReplyDelete
  13. Kamsiah, saya pun datang ke sini jugak 4 hb hari tu. Tapi dapat RM25 sekilo.

    ReplyDelete
  14. pergi hujung2 ni untungle kam...
    harga pun dapat rm15 sekilo..
    rasa kalau awal musim, tak dapatkan harga tu
    "biar lambat asal untung"..heee

    ReplyDelete
  15. Sedap mangga ni... harga mahal tapi berbaloi dgn rasanya

    ReplyDelete
  16. bestnya jalan jalan ke kebun nenngok pokok pon jadi la kan.next time bila musimnya kena pergi awal awal

    ReplyDelete
  17. Assalam kak,
    he3
    pelam ngan pulut kalo iols makan jawabnya urang keraih
    he3
    teruk kan3 :P

    ReplyDelete
  18. kenapa harga marummanis agak mahal. baru ni abang saya beli 2 biji RM34. tapi sedap sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu sedap mmg b'baloila dgn harganye ye...

      Delete
  19. Cikna xprnh mkn harummanis lg tp org kata rasa dia sama cam mempelam lemak manis beza pun cuma buah HM ni beso..Yeke tu???

    ReplyDelete
  20. Wah bestnyer dpt g sana ...mesti sedap harum manis ni ..ys laa dpt yg fresh gtuu

    ReplyDelete
  21. pernah order ada kawana balik kg d perlis tapi rasanya biasa je...frust

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.