08 May 2012

Jumpa Ketua Polis Negara

"Semalam kami jumpa Ketua Polis Negara,Kak..
kat Stadium Keladi.."
bgtau saya pada kakak ipar

"Adik beradik kita la tu..."balas kakak ipar saya

"Laaaa...ya ka kak.." tanya saya mcm tak percaya

Dia pun bercerita..
keluarga suami saya
dan KPN tu satu 'tok nek'
saya cuma mengangguk2 mcm burung belatuk
bkn apa..bab2 salasilah keturunan ni agak lembab sikit
takat sepupu,anak sepupu tu tau la saya

KPN asal dari Kulim(Junjung)

bertempat di Stadium keladi,Kulim
Polis turun padang,bertemu dan beramah mesra
dgn org ramai
berbagai acara menarik diadakan

saya datang agak lewat
kerana menunggu DSLR yg dibawa anak saya kesekolahnya
terlepas acara2 menarik
spt payung terjun,stunt dll
kereta yg kecik2 dan comei2...




tarian...part ni kaum lelaki
bkn main 'menghayati' lagi...

padang dah becak sbb malam
sebelumnya hujan


Kelab Gerek Tua
'gerek' tu basikal






ketika asyik melayan pameran
melintas KPN didepan
suami sempat bertanya khabar dan bersalam
sayangnya saya tak sempat nak klik kamera

15 comments:

  1. assalamualaikum kak

    area sungai petani ada wisma keladi, area kulim ada plak stadium keladi..mmg sinonim la nama keladi dgn org utara kan

    ReplyDelete
  2. Kam,

    Kadang2 bila dah tak ada orang tua ni, kita kurang tahu susur galur keluarga. Itulah sesetengah orang mencari saudara mara ketika orang2 tua masih ada.

    Ini agaknya salah satu program mesra polis dan rakyat yer.

    ReplyDelete
  3. laa..sy taktau pun ada acara besaq camni kt kulim. aihhh..terok betoi..huhu

    ReplyDelete
  4. even dulu dok KTC but x pernah masuk dlm stadium keladi ni pong...nangessss...rajin makan kat kedai KAK WAN yg dekat ngan stadium tue...la ni kulim byk berubah ekkk tmbhan kat area high tech park tue...dulu penuh ngan pokok la ni bangunan byk naik dah...x der buhsan sgt

    ReplyDelete
  5. KPN ni selalunya mmg asal utara ke? yg sebelum2 nie masa dok kat Kulim pun yg masa jadi KPN tu kawan2 setempat kerja mengaku sepupu depa la....pak sedara depa la.. Memang ye kot.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Kamsiah

    seronok tenguk kereta2 lama tu...

    ReplyDelete
  7. Wow! memang acara yang sangat menarik sekali. Pasti banyak pengalama..

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Kamsiah..

    Masa anak2 saya kecil hingga remaja mmg suka bawak melihat karnival begini. selain Dari berseronok mereka dapat belajar sesuatu Dari situ. :)

    ReplyDelete
  9. ada minta autograf tak kak..hihi..

    mesti meriah dan seronok kan kak :)

    ReplyDelete
  10. Salam Yong,
    Sonok jumpa sedara-mara ya. Akak pun nama anak sedara je tau itu pun nama timangan, nama betul tak tau.

    Tarian pa tu pelik!
    Haa gerek, org utara ja kata gerek!

    ReplyDelete
  11. Kalau saya memang teringin sangat nak tengok persembahan TATU PDRM nie...ramai orang kata best...anyway kalau kat KULIM tempat makan yang best... pak sedara ada gak tinggal kat area tue...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِÙŠْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.