ya ALLAH ya TUHANKU yg MAHA PEMURAH DAN MAHA PENGASIH,
jika rezekiku masih berada atas dilangit maka KAU turunkanlah ia.. jika rezekiku masih berada didalam bumi,maka KAU keluarkanlah... jika rezekiku masih berada jauh dariku,maka KAU dekatkanlah... jika rezekiku masih lambat,maka KAU percepatkanlah.

9 May 2012

Musim Berbasikal


Orang 'rumah' saya ni
hobinya bermusim

ketika 'musim' memancing
dibelinya segala buku memancing
peralatan memancing penuh rumah
tp...ikan tetap beli kat pasar jugak...

pada ketika yg lain pulak
hobinya mengumpul golok
nasib baik le tak kena perasap
kemenyan tiap2 malam jumaat hehe

kalau nak jual
laku dak ni??

hobi terbaru...terkini
berbasikal la pulak
berbelas th dulu dah mula hobi ni
tp seketika ja
basikal tersimpan sampai berkarat
kong kang...dum dam...repair sendiri
rumah dah bertukar jadi bengkel

peralatan berbasikal pantas ja dibelinya
helmet,glove dan segala bagai...


kayuh...amik gambar...kayuh..amik gambar

Tasha jugak dah berjangkit hobi ni
tp terpaksa bawa ke taman tasik kulim
utk membolehkan dia mengayuh dgn selesa dan aman..


saya...??
sering diajak suami
utk berbasikal bersamanya
(ada 2 buah basikal)
huhu...tak mau la

saya tgk pakaian utk berbasikal
sendat,ketat,melekat
mcm nak beraerobik...

17 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Kamsiah

berbasikal...satu senaman juga
moga sihat selalu

aizamia3 said...

macam saya pulak, lagi 2 minggu nak bersalin en. suami boleh beli basikal fixi (tak pasti ejaannya) yang jadi kegilaan budak2 sekarang ni.

Siap ajak saya pergi kedai suruh pilih warna mana yg saya berkenan (ikutkan hati saya nak mountain bike) tapi memikirkan dia punya sendiri maka kupendamkan aje dalam hati. La ni ada kat depan rumah tersadai... hikhikhik..

takpe2.. habis pantang nanti akan kuguna basikal itu.. hehehe..

diana said...

saya pun kurang minat berbasikal..tak selesa la seatnya kecik sangt.hahahahh..

ummiross said...

Salam Kamsiah..

Kalau kat Sarawak banyak jual golok macam tu, ada kawan suami kalau pergi Sarawak mesti beli golok dan pisau..hobi.

Deru Ombak said...

Assalamualaikum K..

Nail bedlam pakai Baku kurung, kompom ayu.. :)

aby said...

salam kamsiah ...
klu nak aksesori basikal ni murah, datang ke pasar Uptown Shah Alam .. seluar, baju, kasut, dll harga nya murah sbb barang2 bandle atau second hand ..
klu beli yg baru ...
bajet lari nanti ..
aby tau sbb aby pun bekas pengayuh tegar juga ...

yana halim said...

Saya kayuh basikal dlm rumah je kalau rajin. Sambil layan tv. Nyaman gitu...hihi

nurkaloi said...

alaa pe salahnye men basikal
sis pkai baju biase jerk laa
tak yah derr pkai baju sendat-sendat tu
yang penting sgale peralatan keslamatnn pkai

RULZA said...

hihi toksah le pakai yang ketat tu...pakai je ikut selera kita..janji boleh kayuh..:)

golok tu kalau jual kat pesilat tentu depa mau tu..:)

dwaty said...

salam jejak... saya dah lama tak berbasikal... balik kampung basikal pun dah takde... huhuhu

Pn Kartini said...

Assalamualaikum sis:)

dah lama tak cuba naik basikal..
ntah ingat tak lagi skill kayuh basikal nii...huhuhhu..;)

gadisBunga said...

saya punye basikal hilang di tengah-tengah musim ni kak. eiii geram je~

khairul said...

sejak sibuk pasal keta ni..dh lama x kayuh beskal

Kunang-Kunang said...

Berbasikal masa sekolah dulu jer.

Azhariah Zuber said...

comel nya pakai helmet. hehe

Badri Shaharudin said...

saya berbasikal ke kuliah setiap hari, panas hujan semua saya redah kak.

akak try dulu naik basikal.

haha.

ieja amieja said...

salam kak..
semput sy bila berbasikal sekarang kak..nak ikutkan petang2 tu blh jg berbasikal kat tasik dpn nun tu je..