23 May 2014

Bila Rama2 Masuk Rumah..

Rama2 masuk rumah..
Sapa yg nak kena 
pinang ni hehe..
Lagi satu org dulu2 kata
kalau mimpi dikejar ular ..
Lagi
 besar ular lagi besar org nya hehe



(senda di 
pagi jumaat)

30 comments:

  1. biasa dgr rama2 masuk rumah ade orang nk dtg..

    ReplyDelete
  2. salam jumaat kak..

    Kalau sha dulu abah cakap klo rerama masuk umah ada orang nak datang hehehe

    ReplyDelete
  3. kalau mama Farah dia kata, rama2 masuk rumah ada orang nak datang rumah... salam jumaat kak....

    ReplyDelete
  4. kalau kat umah...ada rama- masuk..budak2 bising..ada orang nak datang..kadang2 memang kebetulan pon..hihi..:)

    ReplyDelete
  5. Kupu-kupu besar masuk rumah, ada dayoh nak datang.

    ReplyDelete
  6. mak noe kata...klu rama2 masuk umah...ada orang nak dtg umah...
    dulu masa noe nak dapat result SPM...mak noe mimpi ada putera raja datang meminang noe..masa tu mak ada kat kampung...kelam kabut balik umah...hehehe

    ReplyDelete
  7. mitos org dulu2...boleh guna pakai lgi..kadang2 ter"

    ReplyDelete
  8. hahaha lawak..kak dulu ada lagu mimpi di patuk ular..

    ReplyDelete
  9. hahhaha...yg pasti bukan akk la yg nk di pinang ;p

    ReplyDelete
  10. kalau rama2 masuk dalam rumah tu tanda orang nak datang..

    ReplyDelete
  11. Senda di hari jumat ye kak Kam..membuatkan JM tersenyum sendiri sbb tak lagi rama2 masuk umah dan tak pernah lagi mimpi di kejar ular..lambat laie lah nampaknya jodoh JM tu heeee

    ReplyDelete
  12. Setahu saya kalau rama-rama masuk rumah, ada tetamu nak datang. Tak tahu pulak ada rombongan peminangan nak mai singgah rumah :)

    ReplyDelete
  13. Waaa... tak tahu pulak rama2 masuk itu tanda ada orng nak dtg meminang.. kalau 3-4 ekor masuk? huhuu :D apa pun moga selalu ada yang baik la bertandang ke rumah :D

    ReplyDelete
  14. Biasa sy dengar..rama2 msk rumah tetamu nk dtg...kebetulan pula sy perhatikan jika rama2 msk rumah waktu mlm..biasanya lps maghrib...nnt adalah tetamu dtg

    ReplyDelete
  15. Salam Kam,

    Tergelak baca senda Jumaat ni! Semua dah ok ke dengan TM??? Kat oklah kut nooo!!

    ReplyDelete
  16. Dari dulu sampai sekarang....ada rama-rama masuk rumah selalu dikaitkan
    dengan akan ada tetamu....kebetulan kot..
    tentang mimpi ular, sesetengahnya mengatakan itu petanda kurang baik..
    wallahhualam....

    ReplyDelete
  17. Aruah mak saya pula kata kalau rama2 masuk rumah tanda orang istimewa nak mai rumah. Masa kecik2 memang percaya habis, siap kemas rumah lagi takut berselerak nanti malu, sebab kadang2 apa yg diramalkan rama2 itu betoi2 terjadi...

    ReplyDelete
  18. rama-rama atas tikar Sarawak..sangat menarik!!

    ReplyDelete
  19. Saya cuma tau ia tanda ada tamu nak dtg.
    Tapi kalau kat kg mmg sng rama2 masuk rumah..luas sgt tingkap pintu terbukak. :)

    ReplyDelete
  20. dulu2 memang percaya habis..tapi la ni takde nyer..hahahha...

    ReplyDelete
  21. Hehe...itulah, ade saja orang dulu2 punya anggapan. Sekadar hiburan sebenarnya...

    ReplyDelete
  22. selalunya rama2 ni dikaitkan dengan perkara yg baik saja. tapi kalau mimpi ular agak kurang baik..

    ReplyDelete
  23. una mariposa muy particular
    Saludos desde Costa Rica

    ReplyDelete
  24. salam k.kamsiah..

    ooo..kalau mak cma, dia akan ckp ade org jauh nk dtg..

    ReplyDelete
  25. black butterfly...unik tu....
    ada orang nak mai umah tu...hehe

    ReplyDelete
  26. Slm...

    Wahh cantik..org tua ckp itu tanda ada org jauh nak dtg..

    http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. salam ziarah akak...jarang jumpa rama2 kaler hitam..

    ReplyDelete
  28. org nk kena pinang erk.sy pernah dgr jga katanya ada tetamu nak dtg.bru2 ni ada jga rerama masuk rumah.
    kebetulan mmber cik abg dri sarawak sampai..

    ReplyDelete
  29. Salam boh boleh tahu tak maksud tpk kerje .umh lepak dgn menber saye jumpe rama rama putih . dh 2 3 hari dah

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.