31 October 2015

Resepi Kerabu Kacang Botor


Bahan2
 Kacang botor
Isi kelapa(goreng sekejap tanpa minyak)
Sebiji tomato(didadu)
Cili merah dan cili padi
 Seulas bawang besar
Jus limau nipis
Garam dan gula
Ikan bilis(digoreng)/udang kering

Cara2
Potong nipis semua bahan
Gaul semuanya..
Siap utk dimakan

19 comments:

  1. kerabu kacang botor sedapnya...boleh cuba ni...tq resepinya..

    ReplyDelete
  2. tutup mulut tangan dua...tak suka sayur :-))

    ReplyDelete
  3. nanti saya cuba..tak pernah try kacang botol buat kerabu..tapi saya memang suka kacang botol ni kalau makan dengan sambal belacan..

    ReplyDelete
  4. Saya suka.. tambah pulak kalau ada sup kambing..

    ReplyDelete
  5. Banyak kelapa parutnya akak....saya kalau kelapa banyak...memang suka...

    ReplyDelete
  6. Asalam..pedas ni kan Madam kamsiah, baca resipi ..kacang botor tu tak pasti bagaimana bentuknya

    ReplyDelete
  7. menarik ni kamsiah selain jadi ulam bercicah sambal belacan:))

    ReplyDelete
  8. antara jenis makanan sihat. tapi nama botor tu tak biasa dengar la pulak...

    ReplyDelete
  9. sedap kak kerabu ni... lama x makan..selalu mak buat di kampung.... hahaa

    rindu kerabu mak... huhuu

    ReplyDelete
  10. membuka selera bila melihat gambar kerabu ni...sedap ni

    ReplyDelete
  11. sodap nih kak... kire sihat pun iye jgk kan....

    ReplyDelete
  12. Saya memang peminat kerabu dan kerabu kacang botol ni antara yg menjadi feberet!

    ReplyDelete
  13. sedapnya kerabu...nak try buat lah..biasa buat ulam je

    ReplyDelete
  14. emm..mcm sdp je..kene mnta org umh bt lh..

    ReplyDelete
  15. sedap nya......buat sendiri lagi puas nak makan

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.