07 February 2016

Mee Udang Sungai Dua

Kata En suami
hanya ada dua tempatt mee udang yg sedap kat utara ni
satu kat Teluk Kumbar dan satu lagi kat Sg Dua

mula2 kena pilih udang dulu
berapa ekor nak
kami amik 10 ekor udang
harganya..??
rm92..huhu utk harga udang ja

tp terasa puas
kuahnya pekat,pedas dan terasa semua rempah2nya
dan yg paling penting 
 you can taste the prawn-ness in the gravy
Sedap  dan puas..


14 comments:

  1. Wah..lumayan juga harganya ya..tapi tak apa kalau sedap dan berpuas hati..

    ReplyDelete
  2. erkk, boleh tahan jugak harga. ni yang semangat nak pegi ngail udang pulak...

    ReplyDelete
  3. perghh kena cuba ni.... ain dah lah pebret mee udang :)

    ReplyDelete
  4. salam kamsiah ..
    yg kt permatang tambang tu ke?
    dulu kerap juga makan kt sini ..
    masa tu harga udang rm5/ per 100g
    sekarang tk tau dh berapa harga per 100g ..

    ReplyDelete
  5. kalau sedap tu rasa nyer berbaloi jugak perabis duit kan...

    ReplyDelete
  6. Asalam Apa khabar? moga sentiasa sihat ya..resipi terbaik lazat

    ReplyDelete
  7. Sedapnya.
    Kedai yang mana satu kak?
    Ada dua kedai kat jambatan tu.

    ReplyDelete
  8. tapi... ibu_suri kata, kat Pulau Sayak lagi best dari Sungai 2

    ReplyDelete
  9. rm92 je utk udang 10 ekor huhuhu.... fengsan kalu dana kak

    tp kalu sedap mee nya n puas betul mkn mmg berbaloi lah tp kalu dana msti fkr banyak kali heheheh

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.