19 July 2016

Syukur Atas NikmatMU YA ALLAH

Alhamdulillah..syukur pada ALLAH
masih memberi peluang utk menulis disini
ditengah2 kesibukan dgn pelbagai urusan harian


Alhamdulillah..rezeki dari Allah
saya mendapat kepercayaan utk
menjadi pembekal tapai pulut
yg terletak di Permatang Pauh
seminggu 5kg ditempah
 hanya mengunakan beras pulut susu 
diimport dari Siam
boleh dapat rm4.50 sekilo
berbanding harga pasaran rm6.50
sekali order beras pulut ni 50kg..

ragi pulak diorder dari Kelantan
rm50  sekali beli
dapat dalam lebih kurang 100 biji

jika mengunakan beras pulut biasa
tapai akan berwarna sedikit kekuningan
dan rasa 'berbiji2'..
sbb ianyanya dicampur dgn beras biasa

 hanya rm26/kg..

“Dan jika kamu sekalian bersyukur atas nikmat yang Aku berikan, maka niscaya akan Aku tambah nikmat-Ku untukmu. Dan jika kamu sekalian kufur atas nikmat-Ku, maka sesungguhnya azab-Ku itu sangat pedih”.

9 comments:

  1. alhamdulillah. congrats akk. rezeki kan =) salam lebaran

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah ..murah rezeki kamsiah..
    Baru ni kawan bawa tapai pulut yg bungkus daun getah.
    Sedap wangi daunnya..

    ReplyDelete
  3. Waah... banyaknya.
    Tak semua org mampu nak buat macam ini.

    ReplyDelete
  4. klau saya ke permatang pauh boleh la cari restoran ni..nak rasa tapai sedap ..:)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah rezeki dari ALLAH tu Kam syukur lah
    kaknoor pun teringin nak merasa kalau dkt

    ReplyDelete
  6. Assalam..

    Selamat Hari raya Kak,,

    Sedapnyer tapaiii.. hehehe

    ReplyDelete
  7. belum pernah makan tapai dalam bekas plastik begitu...comel pula nampak.Kat tempat kak masih dalam daun pisang/getah/maru/keladi.. mungkin esuk2 ni ada orang guna bekas mcm ni pula..

    ReplyDelete
  8. Dulu masa kecik SA suka makan tapai yg arwah nenek buat bungkus dlm daun keladi...sekarang dh x jumpa dh

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.