28 September 2016

Digigit Anjing


Kelmarin Alia kerja syif pagi
so petangnya dia keluar beriadah bersama 2 org kawannya
lokasinya ceruk Tokkun

jam 6.30 dia balik
senyap ja..
beberapa ketika kemudian dia berkata "mak..boleh tak kita ke klinik mlm nnt?"

dah tentulah saya terkejut...kenapa..??

"baby kena gigit anjing tadi.."
sambil menunjukkan bekas gigitan anjing pada betisnya..

dah tentulah saya terkejut
jam dah pukul 7 lbh

cepat2 wasap suami
bgtau keadaan si anak..sambil tanya klinik mana yg buka waktu2 maghrib mcm ni
klinik melayu dah pastilah tutup
so suami cadangkan supaya keklinik Rapha ja
lagipun letaknya dekat ja dgn rumah kami

dalam gengaman saya cuma ada rm150 ja
kalau nak ke ATM mungkin ambil masa
so berserah saja lah

Alhamdulillah doktor kata takde apa2
kesan gigitan tak dalam sangat
setelah dicuci lukanya..disuntik..diberi ubat
harganya cuma rm40
Cerita Alia
semasa disana..
ada satu family cina bawak anjing
2 org kawannya anjing tu acah2 ja nak gigit
aLia yg berjalan paling belakang..
malang nasibnya bila tiba2 anjing tu terus terkam dia

dan malang juga..cina tu cuma minta dia cepat2 ke klinik ja..


11 comments:

  1. Kesian nya Alia...tentu sakit kan .Mujor Kamsiah bawa cepat ke klinik....Semoga cepat sembuh.
    Akak tertarik dengan harga ubat dan suntikan kat klinik tu,murahnya....tak kan dapat kalau di tpt akak ni.

    ReplyDelete
  2. Allah!.. anakanda Alia naif dan nervous sangat pastinya waktu itu
    Patut tuan anjing tu kena bawa Alia terus ke klinik. Tanggung semua kos sebab kecuaian dia jaga anjingnya

    Nasib baik tak report polis. Kalau tak kena tarik lesen anjingnya dan kena kompoun tuannya kalau kat tempat kakak ni.

    ReplyDelete
  3. kak zakie..saya tak berada ditempat kejadian..so cina tu sangat bernasib baik..:(

    ReplyDelete
  4. saniah ibrahim..mujur lukanya tak dalam..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  5. Sian alia..nak malang digigit anjing. mujur cepat dirawat. kenapalah pembelanya xmenjaga anjingnya agar xmenggigit orang.........

    ReplyDelete
  6. Allahuakbar... semoga cepat sembuh.
    Saya faham, sebab saya pun hampir kena gigit waktu beriadah dekat rumah ni. Sejak tu, saya tak joging dekat rumah dah, pergi kompleks sukan, lebih selamat, takde anjing. Inilah Malaysia.. :(

    ReplyDelete
  7. Allahuakbar.... ptt repot polis kak
    ptt cina tu amik tnaggunjwb lah, udahla bawa anjing kt tmn pastu dh ggt org di biarkan je... at least dia kene lah bwk alia ke klinik... apa2 tanggung ni bt gitu lak...

    nsb takde apa2 kan... sian lah alia

    ReplyDelete
  8. Kalau kena gigit binatang,
    mesti dapatkan rawatan doktor.
    Takut kena jangkitan.

    Mudah2an selamat.

    ReplyDelete
  9. Mujur x dalam gigitan..ni lah dah tua2 macam Etuza pun risau nampak anjing liar ni..semoga cepat sembuh ya Alia

    ReplyDelete
  10. Hati hati dgn anjing walau nampak jinak. Kawan ank saya digigit anjing sampai putus jari kecil. Mujurlah tuan punya anjng tanggung bil doktor. Ribu juga terbang duit tu. Semuga Alia segera sembuh. Kak ida

    ReplyDelete
  11. Allah, dah la baby yang kena. kesian baby. mujur takde apa2 ya puan.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.