17 November 2016

Mulberi

Betul lah kata org
pokok mulberi ni senang sangat nak tanam

ni saya minta rantingnya yg dipotong oleh jiran sebelah
seminggu dicucuk dalam pasu
dah mula keluar tunasnya

setelah 2 minggu
mula keluar bunganya


buah sulung
tuaian sulung
yg kaler hitam tu mmg manis

12 comments:

  1. Senang tanam ye pokok ni kak... saya suka makan buah mulberi tu.

    ReplyDelete
  2. Yang hitam tu manis... merah masam sikit... tp bagus utk kesihatan..:)

    http://wacanaku2009.blogspot.my/2016/11/bagaimana-ingin-tingkatkan-ekonomi.html

    ReplyDelete
  3. WAH MUDAH TANAM MULBERI YA..NAMPAK SUBUR N BANYAK BUAHNYA ...........TERINGIN JUGA NK CUBA TANAM

    ReplyDelete
  4. Kalau nak dia keep on berbuah memang kena cantas.. sebab buahnya akan keluar bila ada tunas baru.. Buah nya yang hitam tu memang manis.. Pucuk dia boleh buat ulam dan gulai tau..
    My feveret fruit..

    ReplyDelete
  5. Assalam

    Alhamdulillah. Saya harap saya pun boleh tanam mulberi ini. kat mana nak dpt benih?

    ReplyDelete
  6. Memang senang tumbuh dan berbuah pokok ni Kamsiah..

    Elok pulak subur pokok mulberi kamsiah tanam ni..

    ReplyDelete
  7. Ank2 saya suka sgt mkn buah mulberry ni...klu balik ke Rmh opahnya,yg merah2 tu habis dipetiknya..

    ReplyDelete
  8. Belum cuba try tanam pokok ni lagi sebab X berapa minat buahnya.

    ReplyDelete
  9. Ritu ada jugak pokok ni kat dalam pasu rumah lya..tapi dah mati dah pokoknya lepas dua kali keluarkan buah..tatau pon macam mana pokok tu tumbuh tup2 ada dlm pasu daa..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.