22 January 2011

Roti Jala..Oreo Cheesecake...Agar2

Hari ni,hari tanpa nasi
oleh sbb esok my son
dah nak balik kolej
masak yg spesel sikit ari ni
utk dia

riuh rendah didapur
dgn karenah anak2
saya menyediakan roti jala dan kari ayam
serta jeli bandung

anak dara pulak menyediakan oreo cheesecake
(kali kedua...beberapa minggu lps dah buat)





saya sukakan kuah yg cair
sedangkan anak2 suka kuah yg pekat
hasilnya..
tak cair,tak la pekat sgt

roti jala kuah durian..
anak2 tak suka kuah2 yg manis





agar2 pulak...
saya sukakan agar2 yg keras
cantik bila dipotong
anak2 pulak suka yg lembut
yg dicedok dgn sudu bila dimakan
isshh...lain2 selera dan citarasa la



ni kali kedua anak dara
buat oreo cheesecake
spesel utk abg nya merasa
(sbnrnya supaya abg nya memuji resepinya)










29 comments:

  1. aduh, sedapnya roti jala ngan kuah tu. slurrpp..

    ReplyDelete
  2. Di antara tiga ini saya pilih roti jala.

    ReplyDelete
  3. lamanya tk buat roti jala ni...anak2 memang suka sgt..cdg nk buat esuk tp nk ke hospital melawat cucu kwn sakit pulak..next week lah..

    oreo cheesecake tu nampak meliurkan..sedapnya..

    ReplyDelete
  4. roti jala faveret aku tu kak... tapi yg juai kat kedai kecik2 laa :(

    ReplyDelete
  5. Assalamu'alaikum

    Sedapnya oreo cheesecake...

    ReplyDelete
  6. salam kunjungan kak kamsiah.

    Trus lapar bila sy tgk roti jala yg terhidang kt cni.

    Semoga keluarga kak dinaungi rahmat Allah snetiasa

    ReplyDelete
  7. Aslmlkm yah..seronok kan ramai2 duk didapur sambil bekerja buka cerita macam2..penat tak terasa...
    bila tenguk roti jala dgn kari ayam tu terliur sangat weh...makcik pun suka kuah yg teak pekat..hehe nasib bail rumah kita jauh kalau tak dah bawa mangkuk mengendeng rumah u yah ...

    ReplyDelete
  8. Asmlkm Yah..eh pergi mana pula yg makcik taip ni..
    seronok kan duk dapur sambil buat kerja buka cerita ..yg penat pun tak terasa..
    sedapnya roti jala u tu, mujur rumak kita jauh kalau tak dah singgah rumah u bawa mangkuk..hehe..

    ReplyDelete
  9. dah lame ta mkn roti jala..huhuu~terliurla pulak..

    ReplyDelete
  10. Salam Kam.

    Seronok yer bila anak-anak dapat berkumpul ramai2.

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum..saya suke kek..tgk kek tue dah terasa kesedapannya

    ReplyDelete
  12. Anak kumpul rasa gembira, nanti bila dah balik belajar tinggal termangu.

    Anak dara tu bijak juga nak tawan hati abangnya. Mesti sedap...

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum,

    alhamdulillah...tiu yang dikatakan rezeki anak-anak....kita hanya menumpang rezeki mereka.

    ReplyDelete
  14. @Seimurakalau buat kuah kuzi..ataupun kuah durian pun sedap..

    ReplyDelete
  15. @MAMASYAZAcuba lah buat..tak payah dimasak (bakar atau kukus)
    just simpan dlm peti ais ja utk membekukannnya

    ReplyDelete
  16. @Idalararoti jala..part masak tu yg leceh sikit..lambat..

    ReplyDelete
  17. @Kunang-Kunangya...bkn selalu ..time semester break ja...riuh rendah jadinya

    ReplyDelete
  18. @sahromnasrudinjarang lelaki yg suka mkn kek..mcm hubby akak..:)

    ReplyDelete
  19. @Kakzakiebetul tu kaka..kalau sorg2 masak pun takde mood...

    ReplyDelete
  20. @geekz36kalau mcm tu kena buat sendiri la nampaknya

    ReplyDelete
  21. @ahmad humairiterimakasih...TUHAN dah janjikan rezeki setiap anak yg dilahirkn

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.