31 July 2012

Tidur Yang Cerewet...

Saya mempunyai masalah tidur
yg agak kronik...
entah dari mana
sifat ni diwarisi

1) saya tak boleh tidur dirumah org lain
samada rumah saya di kampung
atau rumah mertua
ataupun kat hotel ketika bercuti...

ketika bersalin dan bermalam di hospital dulu
sekejap2 tgk jam
alahai lambatnya hari nak siang

2)saya sama sekali tak boleh tidur dalam kenderaan

3)kalau dirumah sendiri
saya tak boleh tidur/lelapkan mata
kat bilik lain/ruang tamu
hanya boleh terlena dalam bilik tidur sendiri

4)diatas katil
saya tak boleh berubah tempat
saya tidur disebelah kiri
kalau cuba2 tidur sebelah kanan
tak terlena jawabnya

5)haha..bantal saya jgn ada yg cuba amik/tukar
confirm saya tak selesa dan tak boleh tidur

6)pantang terkejut dari tidur
dgn cara yg 'kasar'..
jantung berdegup kencang dan sakit kepala

7)puas cuba pejamkan mata waktu siang
tp tak boleh
(kecuali ketika saya amik ubat2an ketika tak sihat)


ada ke org lain
yg mempunyai masalah mcm saya???

(ada sorg kenalan saya
yg mesti mandi sebelum tido
tak kira pukul berapa pun)


Nur Widad yg sgt comei ketika tido...

21 comments:

  1. assalam kamsiah..acik kalau dalam rumah sendiri ok je..kalau berpindah rumah baru susah sikit nak tidur..

    ReplyDelete
  2. sy lak kalu pindah tmpt tido sukar nk lena.sbb tu kalu ke mn2 termsk bercuti, kena angkut bantal sendiri..br bleh lena..

    ReplyDelete
  3. cheqna??kalau mengantuk kompem akan tidur tak kira apa jua keadaan

    ReplyDelete
  4. Syukur alhamdulillah Nurul xde masalah tido.

    ReplyDelete
  5. Saya pula ada masalah ...amat mudah nak tido..mudah mengantuk ..ahahaha...

    Petua yg saya dengar utk atasi masalah susah tido kalau gi rumah org lain tu...cuba bawak bantal sendiri

    ReplyDelete
  6. katil kat rumah yg paling best hehe

    ReplyDelete
  7. mak oi...kalau masalah akak cenggitu susah lah kalau nak bercuti ek...

    ReplyDelete
  8. Ish..ish...susah jgk ye ada masalah mcm ni.
    Tp jd mcm sy pun masalah jgk...pantang landing kepala mesti rasa ngantuk aje. Macam mana lah badan sy ni tak montok, pipi tak tembam. Nk kata kuat makan takde pun. Sesekali aje terover makan, hihi...

    ReplyDelete
  9. Kakak tak kisah kalau dah letih dan penat mana-mana pun boleh lelap mata.. Cuma kalau rumah org ada susah sikitlah tapi lama-lama lena juga..

    ReplyDelete
  10. same macam my son.. die tak boleh tido kat rumah org lain.. sanggup die bejage malam.. so nak tak nak kene balik tido kat rumah juge..


    sebenarnye eda pon tak suke tido rumah org.. tak selesa kan..

    ReplyDelete
  11. salam kenal...

    woww!!! so strange macam tu.. i just mata tak leh pejam aje lahh.. mcm serius je ni tau..

    ReplyDelete
  12. sy pon jnis susah nak tido kalo jumpa tempat baru...apatah lagi kalo pi kursus..asyik tngok jam bile nak siang ni,..

    ReplyDelete
  13. kalau letih lena je.. cuma kalau kat rumah orang kadang2 susah juga

    ReplyDelete
  14. Kalau saya cerewet mcm tu,
    mesti tak payah tidur 9 bulan dlm setahun
    sebab memanjang duduk kat hotel.

    ReplyDelete
  15. saya kalo bertukar tempat, susah nak lelapkan mata ja, tapi dah lama2 ckit mmg terlelap le

    ReplyDelete
  16. polosnye muka dia masa tido..comel...
    saya kalau atas kenderaan mmg ssh nk lena.tido2 ayam je kot...hehee

    ReplyDelete
  17. akak..saya pulak mempunyai masalah..kalo masuk kete tdo..kalo ngantuk xkira tempat pon bleh tdo...mcm mana ye...hehheh

    ReplyDelete
  18. setiap insan pasti berbeza2 rasa hal tidur ni.dulu saya kalau late hingga 12 lebih tengah malam baru masuk tidur, alamatlah saya lambat tertidur, alhmadulillah, saya ada berbual dengan ustaz hal tak dapat tidur. katanya baca 3 qul, doa " ya Allah tenang kan malam ku dan tidurkan mataku" katanya pasti dapat tidur.ada juga doa lain selain ini. mak etuza pula pesan baca alfatiha dan kemudian ayat kursi.Alhamdulillah syukran sekarang kalau late masuk tidurpun sekejap tu lenalah etuza. bersama kita mencari bahagia hidup di dunia dan di akhirat ya. Mohonlah yang terbaik selagi ramadhan kita belum berlabuh. Insyaallah

    ReplyDelete
  19. saya ok jer kalau letih lena juga..tapi kalau tempat tak selesa ambil masa juga nk tido.harap masalah akak dpt diatasi..susah juga kalau selalu berubah tempat tido kalau masalah gitu kan.

    ReplyDelete
  20. Kalau lain dari rumah sendiri ye.Tapi kalau rumah sendiri payah nak tido...Perghh..pening juge...

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum,
    payah juga nak tido klu gi mana2...zue klu dah penat letak kpala terus jalan.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِÙŠْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.