08 October 2012

Budak2 Nakal...

(setelah dicuba berbagai cara
masih tak hilang2 kesan dakwat)
Semalam anak perempuan saya
yg di tingkatan 1
balik rumah sambil membebel2

"geramm...geramm..budak2 jahat..."katanya

"sapa..depa buat apa.."
saya bertanya...
(difikiran saya terbayang dia diusik dlm perjalanan balik)

"ni...habis tudung,baju..kena dakwat pen.."

ceritanya...budak2 lelaki dlm kelasnya
membaling dakwat pen pada kipas
habis terpercik dakwat tu
yg teruk kena pelajar perempuan la

saya banyak mengoogle
petua menghilangkan dakwat pd pakaian
berbagai cara dicuba
namun tak 100% hilang...degil betul..

anak sapa la yg 'jahat' sgt tu
eiii rasa mcm nak pulas2 telinga ja...

19 comments:

  1. adoiiii.....sabo je la kalau kena mcm ni...huhu

    ReplyDelete
  2. Saya pun tak tau apa petua yg berkesan. Anak2 pun penah kena mcm ni. Tp bkn kawan buat laa...pen dorang guna kena kat lengan baju..ink yg keluar kat mata pen yg tu. Mmg tak leh nk hilang jenoh rendam guna cloroc, nyental ngan kao bleach tak ilang2...geram jer, gi pasarayaKu beli baju yg siap dh tu, ganti lain..hahaha..

    ReplyDelete
  3. assalam kamsiah..rendam ngan clorox pun tak hilang ke..mulaq2bau sikit..bila dah hilang rendam pulak dengan sabun untuk hilangkan bau clorox

    ReplyDelete
  4. adeh..sakitnya hati nie..sapalah yg nakal sangat ni...mmg ssh nak tanggal..cian sungguh..

    ReplyDelete
  5. Eh..jgn nak pulas2 telinga anak orang kak..takut bapaknya datang bawak loyar!

    ReplyDelete
  6. sambung yg tadi..takut jugak esok kuar paper..seoramg budak di pulas telinga hingga bengkak kerana dakwat pen..huii femes karang akak!

    ReplyDelete
  7. sabar ajelah ye... murid sekolah skrg mmg ramai yg nakal... suruh anak akak tu garang sikit, baru budak lain tak berani kacau,,

    ReplyDelete
  8. basuh dengan nila lebih sikit. nanti baju tu agak agak biru hampir sama dengan dakwat pen.

    nak beli baju baru pun sekolah dah nak cuti panjang.

    IM dulu seluar tampal tampal pun pi sekolah juga...he..he..

    dulu la...

    ReplyDelete
  9. Kasihan anak akak.. Jenuh juga nak menghilangkan kesan pen tu.

    ReplyDelete
  10. nakal ye budak tu..adakah mak ayah dia pun nakal macam tu jugak dulu? wallahualam..sabar yea

    ReplyDelete
  11. Anak pompuan saya juga di tingkatan 1. Mujur di sekolahnya semua pelajar pompuan...

    (Bukan semua pelajar lelaki nakal, contohnya saya masa sekolah dulu...ihik..)

    ReplyDelete
  12. kenalah belikan dia baru, ni petua paling cepat. kesian anak kamsiah..banyakkan sabar ya dek, sabar adalah kunci kepada rasa bersyukur. tak apalah semoga budak2 lelaki tu mendapat kesedaran..

    ReplyDelete
  13. cuba basuh ngan sabun mandi buku n dettol.....tp dakwat biru mmg susah nak hilangkan dr kain warna putih!

    ReplyDelete
  14. sama dengan Ibuhani..
    memula ai rendam dengan breeze, kemudian cuci dengan sabun mandi tapi tang dakwat pen memang susah nak hilang.. dah sental pun tak boleh gak.. lenguh tangan.. :(

    nak beli baru rasa macam tak berbaloi sebab dah nak cuti sekolah tapi kesian pulak kat anak takut kena ejek kat sekolah.. :(

    ReplyDelete
  15. cuba prewash keluaran costway. Saya selalu gunakan utk kesan yg degil mcm tu tapi kalau yg degil sgt tu kena beberapa kali juga..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.