30 October 2012

Kulim--Cameron Highlands--Gua Musang

Salam hari selasa
lamanya tak mengupdate blog ni
dek sibuk serta buat2 sibuk...

cerita hari raya
dan hari selepas raya

walaupun tak cantik
tp saya 'bangga' kerana
buat sendiri ketupat daun palas tiap kali raya

raya haji yg amat2 simple
mood beraya tiada langsung
kerana mak mertua berada di tanah suci
<
<
<
<
<
<

Sabtu...raya kedua
berangkat balik kelantan (Gua Musang)
rumah kakak ke dua
kerana ada majlis kenduri kawen

alang2 lalu kat Cameron
singgah le jugak
membeli strawberi



bunga2 matahari...kembang mekar...
yg nampak 'lompang' tu
biji benihnya dipetik pengunjung

berat bkn main bunga ni


markisa a.k.a passion fruit bergayutan




kreatif,kan...

zoom sikit...



tanah tinggi Lojing
digondol dan ditarah utk tujuan pertanian

memasuki Gua Musang
haha ada cikgu2 nak ngajar kat sekolah ni..?

sampai dirumah kakak jam 1.30 tghari
dan pengantin perempuan sampai
jam 3 ptg...
yg lelaki tu anak buah saya


cincin kawen...



bersama adik saya dan anaknya
(abaikan muka mengantuk dan sememeh saya
tu-lepas makan)

haha sebelah ptg
pengantin 'didera' mencuci pinggan mangkuk



aktiviti paling best kat sini
memancing dikolam
talapia...patin...
(saya tak kesana kerana takut pacat)

haha...adik Irfan besar ke..ikan yg lbh besar..

FM pemberian anak buah yg keje kat Miri

23 comments:

  1. Kakcik suka makan ketupat palas tapi kakcik tak reti nak buat sendiri...

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aidil adha kak..
    pandai akak melipat ketupat palas ye..
    nisah beli yg dh siap aje.. hehehe
    x pandai la..

    ReplyDelete
  3. serik rasa pegi CH pada hari cuti..jem berjam2 pdhal nk gi tpt dekat je pun.huhu

    tak penah buat ketupat sendiri.makan je yg tahu.hehe

    ReplyDelete
  4. kak org kulim ke.. suami sy duk sy.. kat sedim tu

    ReplyDelete
  5. ketupat biasa pun saya tak reti nak anyam, inikan pula ketupat palas..hihihi..

    Saya pernah lalu laluan Gua Musang ikut Cameron Highland tu masa nak ke Kota Bahru...jalan tu kalau malam malam memang sunyi...fikir2 balik, saya pun pelik kenapa saya pilih laluan tu, dah la masa tu hujan..

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya aidil adha, juah berjalan luas pandangan..semuanya tu nikmat dan warna2 kehidupan..cintik2 pic...macam buat tu petik ja atas kepala...

    ReplyDelete
  7. Saya pernah tolong org rumah buat ketupat, semua yg saya buat cute2 belaka, maklumlah ketupat jantan!!!! hihihihi....

    ReplyDelete
  8. meriahnya raya...sukeee.....rietta punya task buka daun jew...ibu yang akan isi pulut ngan adik...dorg yang ikat...tanak pulut dan rebus tupat adalah tugasan mak....hehehe....petang raya, kitorg biasa cam kilang....masing masing ada task sndiri....meriah....rindu saat itu....

    ReplyDelete
  9. ada jugak program di aidiladha...at least tak le sunyi sangat masa raya tu.

    jeles pulak tengok gambar-gambar kat cameron, dah lama sangat tak pergi...

    ReplyDelete
  10. dah tuo tuo ni makan ketupat pulut sikit jer dah rasa tak nak makan dah... best nyer gi cameron, musim hujan ni mesti sejuk kan..

    ReplyDelete
  11. salam kamsiah ..
    adaka patin kt kolam tu ..
    klu talapia komfom ada ..
    p/s cuti depavali abay akan ke utara ..
    tempat duduk pun dah booking

    ReplyDelete
  12. sedapnya ketupat palas tu kak..dah kira bgs w/p x berapa kemas dr x tahu langsung nak buat kak..mcm saya lah :))

    ReplyDelete
  13. assalam kamsiah..tiap kalai tengok gambar ketupat palas..mesti teringin he he..nak buat tak pandai

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.