15 October 2012

Kanak2 Pantang Dapat Gunting....



Sapa yg pernah alami perkara begini..
anak gunting rambut sendiri
dek terleka seketika..
Anak saya, Eleena sewaktu berusia 4 th
dah gunting rambut
sorok rambut bawah katil
tau pulak takut kena marah...

haha bkn saya ja ada pengalaman mcm ni
ni Alya Zahra
anak kepada anak sedara
kiranya sepupu Eleena la ni

malam raya puasa baru ni
semua org dah tertido dek keletihan
dia buat keje sorg2...
fesyen rambut nak sambut raya agaknya..


23 comments:

  1. bahaya tu... setakat ni kalau ank saya belum lg ada pglaman cm ni.. anak buah lak, penah main gunting smpai gunting majalah2 dan buku sekolah kakaknya..

    ReplyDelete
  2. betul tu kak, mmg rasa heran, budak2 suka betul kalo dpt guntingkan

    ReplyDelete
  3. geleng kepala bila jadi macam tu..

    psstt: setakat ni paling buas dak adik, dalam diam dia gunting rambut dia.. macam mana ai tau..? ada rambut di meja dapur.. (dah macam inspector gagjet masa tu).. tapi syukur jari dia tak luka.. lepas tu memang ai alert bila anak2 ke dapur senyap2.. ;)

    ReplyDelete
  4. adik saya penah cukur keningnya smpi togel..
    anak2 penah jugak buat,tapi sikit je so tak perasan,
    saya perasan bila nampak rambut halus berterabur..dah tanya byk kali baru ngaku ;)

    ReplyDelete
  5. Budak2 kalau dapast gunting memang adalah benda yang tak selamat. :)

    ReplyDelete
  6. la abeh rambut dia gunting fesyen suka ati dia..hehee.

    ReplyDelete
  7. Hehehe... Samala mcm cucu sulung saya tu.. Dah pegang rambut jambul tinggal nak gunting jer.. Abah dia ternammpak.. Haha.. Nasib baek.. Kalu x kokak dah rambut jambul..

    ReplyDelete
  8. lebih kurang je pesen rambutnye..kiki :)

    ReplyDelete
  9. assalam kamsiah..acik pun ada pengalaman..kwmain dia boleh gunting rambut sendiri..dapat je dia capai guntung..cemas sekejap..

    ReplyDelete
  10. Hehehe..yang bestnya mesti potong kat bahagian depan kan Kamsiah, tak boleh nak sorok2 lagi bila beraya, tapi nasib baiklah budak2 lagi kan tetap comel..

    ReplyDelete
  11. alamak..tapi nampak comel terus adik ni....)

    ReplyDelete
  12. Anak saya (lelaki) masa umur 5 tahun pun pernah gunting rambut sendiri. Bila dibawa ke kedai gunting utk 'dibaiki kecacatan' rambutnya, tukang gunting kata rambutnya tak dpt diselamatkan lagi, teruk sangat... Jadi terpaksalah dicukur sampai licin....

    ReplyDelete
  13. hehehehe.. Ahlam dulu time kecik2 pn ada buat kerja gini gak...:)
    anak buah Ahlam jg teruk siap cukur separuh kening dia lg...huhuhu

    ReplyDelete
  14. Anak2 k.ani masa kecik2 pun sama......siap gunting bulu kening skali...hehehe....

    ReplyDelete
  15. Kesemua lima org anak saya ada pengalaman menggunting ni.. Ada yg gunting rambut sendiri.. ada juga yg jadi tukang gunting, habis rambut adik dikerjakan.. yang peliknya, soroklah macam manapun gunting tu, tetap jumpa..

    ReplyDelete
  16. teringgat anak bujang sya dapat gunting dia gunting cas telefon sya geram!!!

    ReplyDelete
  17. anak saya yg darjah satu gunting tangkai beg sekolah dia.

    ReplyDelete
  18. hahahahaha..rata2 ada pengalaman..adakah alesya saya nanti akan begini juga?hihi..takut pulak nauzubilahiminzalik..ngeee

    ReplyDelete
  19. haha..anak saya pun sama..sedar2 berterabur je rambut kt lantai...nasib baik sikit je...:)

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.