06 March 2015

Pertama Kali Berpisah

Suami kini berada  di Johor..kerja kat sana
walau boleh ber wasap
tak sama dgn dia berada disisi

Bagaikan separuh jiwaku pergi...
namun ku cekalkan hati demi anak2..

(mood:rindukan suami)

Lautan luas ku seberangi
 Ombak dan badai ku harungi
 Demi cinta ku hanya untukmu 
 Engkaulah seri dalam hidupku

 Gunung yang tinggi 'kan ku daki
 Lembah dan lurah ku harungi 
 Mati pun aku rela berkorban 
 Asalkan kau setia selalu

 Walau kini jauh 
 Kesetiaan ini hanya untukmu
 Berjuta godaan takkan mampu 

 Bisikanlah cinta
 Lewat angin malam
 Agar hidup ini
 Bukan dalam mimpi

 Malam-malam sunyi 
 Bayang-bayanganmu 
 Selalu dalam mimpiku 
 Berjuta harapan ku nantikan

38 comments:

  1. sekali sekala rindu rinduan kak :)
    Take care...

    ReplyDelete
  2. Pindah kerja ke outstation je kamsiah

    ReplyDelete
  3. jauh tu kak, jadi weekend family je la nanti ek

    ReplyDelete
  4. semoga hbgn jarak jauh akak dan suami terpelihara :)

    ReplyDelete
  5. tabahkan hati kak ,jauh di mata dekat dihati.

    ReplyDelete
  6. Tuai padi antara masak
    Esok jangan layu layuan...
    Sedihnya...

    ReplyDelete
  7. Sayang isteri tinggal tinggalkan...iyalah tu..kalu nekcik pun rindu dendam jugak ..hu..hu

    ReplyDelete
  8. saling setia percaya mempercayai walau berpisah lama xmengapa...berdoa utk kbaikn brsama...

    ReplyDelete
  9. Mmmm...peluang untuk bercinta balik ni....

    ReplyDelete
  10. Bukan berpisah...cuma berjauhan sahaja... Senyum skit :)

    ReplyDelete
  11. mujur hubby yan org felda..tak ade kerja jauh2...kalau tak mati kutu dibuatnya...

    semoga akak dan anak2 cekal dan kuat
    ...walau jauh dimata tapi dekat dihati

    ReplyDelete
  12. Alahai..berjauhan...kena la jd isteri berdikari..take care kak

    ReplyDelete
  13. bila berpisah suami isteri walau sekejap pun, isteri lah yang kena jaga anak2 kan.. kesian dia... harap lah suami sedar pengorbanan isteri ni

    ReplyDelete
  14. sejuk mata memandang dan membaca karya indah ini. Maaf kerana Etuza sepi di blog...

    ReplyDelete
  15. memang itulah keadaan hidup ini ada kala berpisah juga...doakan kebaikan..inshaAllah

    ReplyDelete
  16. Masa muda2 dulu seorang di Utara, seorang di Selatan dah jadi lumrah rumah tangga kami. Nasib baik juga bila dah tua-tua cam ni saya dan isteri dah tinggal sebumbung semula...

    ReplyDelete
  17. Salam kak kamsiah...
    Kunjungan balas.. =)
    Orang kata syg kan isteri tinggal-tinggalkan.. semoga hbngan jarak jauh ini menambahkan lg kasih syg akak suami isteri.. Amin ya rabbal alamin..

    ReplyDelete
  18. alahai kak..saya merasa PJJ ni masa baru kawin sampai Naim 8 bulan.. moga tabahkan diri ya,, insyaAllah ada pemudah bagi segalanya tu.. akak jangan sedih2 ya,,, anak2 ada lagi tu

    ReplyDelete
  19. kalu dah berpindah naper kamsiah xikut sama?tmpat seorang isteri kan di sisi suaminya..sabar ler ya.

    ReplyDelete
  20. romantisnya kata2 akak..

    husband akak pun kena kerja berjauhan mcm saya jgk...

    ReplyDelete
  21. berpjj yek kak? aduhla dana dlu2 masa baru2 pas kawian ada jgk ber pjj...

    tp kalu tka pnh pjj mmg terasa sgt bile kene outsatition jauh

    ReplyDelete
  22. lama ke kak,
    moga dimudahkan segala urusan
    saya pun pernah pjj masa mula2 kawen
    sekarang asik berkepit kulu kilir
    cover hat dulu2,masa duk jauh2
    kiki ^_^
    take care kak yea

    ReplyDelete
  23. Cuma berkursus, atau mmg terus kerja di sana kak?

    ReplyDelete
  24. kata org..kalo sayang tinggal2kan..
    tinggal demi kebaikan utk mncari rezeki..

    ReplyDelete
  25. jauh nya kak...dapat naik pangkat ke tu..mmg akan terasa bila suami berjauhan ni...tiada tempat utk bergantung harap lagi..semoga kak Kam tabah lah ye...doa agar beliau dapat tukar

    ReplyDelete
  26. saya pun jauh dengan suami kak, dari kawen dan sampai anak dah umur setahun enam bulan ni. ujian dugaan dia, subhanallah hanya Allah je tempat berserah. moga semua baik2 utk akak sekeluarga, dan moga cepat suami akak dapat tukar duduk dekat keluarga nanti amin :)

    ReplyDelete
  27. Assalam kak,
    chaiyok3
    tapi kalo iols pun tak tahan he3

    ReplyDelete
  28. romantik betul
    sabar ya kak kamsiah
    jauh jauh ni rindu rindu skit

    ReplyDelete
  29. Alahai dah rindu laa ya kak..sama la kak..Lya pon kalau suami duk jauh walaupon sehari jadi lain kak inikan akak yg jauh lama2..sabar ye kak.cik abag jauh mencari rezeki utk seisi keluarga..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.