26 July 2015

Hedgehog

Semasa berkunjung kerumah abg suami
pada hari raya lepas
di Taman Guar Perahu

Saya 'diperkenalkan' dgn binatang ni
kalau tak diberitahu oleh anak saya
yg namanya adalah Hedgehog
sah2 saya tak tau

yang tolong amik gambar hedgehog ni adalah anak saya
sbb saya memang tak berani nak dekat..geli geleman..
(landak ja pun haha)

Kalau tak diberitahu yg ini adalah Kibas
sah2 saya  mengatakan ianya adalah kambing

saya tgk sama ja mcm kambing

ini pulak adalah anak musang
yg dibela setelah tuan rumah menjumpainya ditinggalkan si ibu

tuan rumah jugak ada membela ular sawa
tp saya tak berani nak mendekatinya

38 comments:

  1. paksu dan sorang sepupu ada tinggal kt taman ni.. sepupu tu bela kambing. nampak macam landak pun ada

    ReplyDelete
  2. Oh ini la dia binatang kartun Sonic The Hedgehog tu. Besar jugak nak menjaga binatang yang jarang jumpa ni...

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, sukanya tuan rumah bela binatang.. wawa tengok pun dah geli geleman.. tgk kambing je ok... hihi

    ReplyDelete
  4. comelnyaaaa hehe kecik baby lagi ni.. kalo besar bleh org kata cem landak plak nanti.. alaa dlu kan ada cartoon sonic hedgehog tu yang rambut dia pacak2 tu.. hehe CT pun tau sbb katun tu..

    ReplyDelete
  5. PC tengok je pun boleh jerit jerit..

    ReplyDelete
  6. ganjil juga binatang belaan tu...pertama kali tengok kibas ni ingatkan kambing tapi kibas juga spesis kambing.

    ReplyDelete
  7. Sukanya tengok macam2 binatang kat sini. Sambil beraya sambil melawat mini zoo.

    Jemput singgah ke blog saya, VitaminSuci. Saya dah add link blog puan di bloglist saya. Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. wah...mcm mcm ada yea...landak tu ada yang kecik kecik yang comel rietta tgk...nak pgg tkut tercucuk duri...haah, rietta pown xkenal kibas...nmpak cam kambeng...musang je yang kenal pown...haiwan satu lgi xyah tunjuk la....takuttttt....

    Selamat Hari Raya Akk...
    Mohon Ampun Dan Maaf Atas Segala Salah Dan Silap Rietta Yea...

    ReplyDelete
  9. macam zoo je ...leh tengok binatang eksotik gini..hehehhe
    suke sangat bela..kite geli..

    ReplyDelete
  10. aduh banyaknyer binatang yg rare2 di bela... ular sawa... mmg dana tak dtg dekat lah

    ReplyDelete
  11. comel anak landak tu..macam anak tikus warna badannya

    ReplyDelete
  12. Pegawai kesihatan kata, saya ada bela jejentik nyamuk aedes. pasai tu saya kena denggi.

    nasib baik tak kena saman RM500...

    Dah lah beraya kat spital 3 hari....

    ReplyDelete
  13. yang dalam pic semua comel2...

    yang bukan dalam pic, x apalah... sy seram nk tgk. Geli pun ada.

    ReplyDelete
  14. Assalam kak kamsiah
    iols scroll lelaju he
    geeeeliiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  15. tuan rumah sangat sayang haiwan.. Tapi lain dari yang lain..

    ReplyDelete
  16. Ingatkan tikus...saya pun...tak mo pegang... geli...

    ReplyDelete
  17. Kecuali ular.. yang lain ok lagi kalau nak dibelai dipegang..

    ReplyDelete
  18. Kibas tu apa bezanya dengan kambing ya...

    ReplyDelete
  19. bestnya ada binatang peliharaan...sy tinggal di apartment tak dibenarkan

    ReplyDelete
  20. wow semua binatang exotic tuan rumah bela..syok la...sy suka..kecuali ular la sy fobia.haha

    ReplyDelete
  21. Sama macam kambing sahaja kan...kat mana beza dia akak..?

    ReplyDelete
  22. Assalam,, saya ingat kibas memang tak wujud,, rupanya sebiji kambing ye,, kalau sekali pandang memang macam kambing,,, orang kata kibas ni dagingnya tak berbau seperti kambing biasa,, wallahualam,,

    ReplyDelete
  23. ang acik pernah tengok musang je kamsiah..apa bea kibas ngan kambing..nampak serupa kan

    ReplyDelete
  24. Kakak rasa kita samalah hihi... kakak ingatkan pun kambing juga:)

    ps: lama menyepi moga baik-baik semuanya

    ReplyDelete
  25. dulu adik ipar sy pun ade bela hedgedog..tapi tak berani nak pegang.. haha

    ReplyDelete
  26. Hehe..suka membela rupanya.kat umh saya pun ada bela aym serama n burung.

    ReplyDelete
  27. Tengok gambar di facebook, orang-orang kaya di Dubai lagi dahsyat. Binatang belaan mereka seperti segala jenis harimau. Mereka tidak kurung, tetapi dibawa bersiar di luar...

    ReplyDelete
  28. rajin nya membela..kalau JM pun x berani nak pegang 'landak' tu...geli!!!!

    ReplyDelete
  29. KIBAs!!! ahaa..mcm kambing..ke kibas tinggi sikit dari kambing...bukan spesis keldai kan ni..fstime tgk kibas ni

    ReplyDelete
  30. Asalam..nampak macam Zoo sudah tempat ni..macam2 ada..kena buget jg beli makanan..syabas pada tuan pemelihara

    ReplyDelete
  31. subahanalah ciptaan Nya..macam2 kelihatannya ..

    ReplyDelete
  32. subahanalah ciptaan Nya..macam2 kelihatannya ..

    ReplyDelete
  33. Lebih kurang je rupa kibas tu dgn kambing..first time tgk..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِÙŠْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.