17 February 2017

Buah Plum

Kandungan Gizi Dalam Buah Plum
 Banyak sekali kandungan gizi di dalam buah plum.
 Plum banyak mengandung senyawa yang menyihatkan dan menyegarkan. 
Kandungan gizi yang ada di dalam buah plum adalah sebagai berikut ini : 

- Plum mengandung vitamin dan mineral. 

-Vitamin yang ada di dalam buah plum adalah vitamin A, vitamin C, vitamin B1, 
vitamin B2, vitamin B3, vitamin K, vitamin E dan juga vitamin B-6.

- Plum mengandung asam askorbat dan juga asam folat.

- Mineral yang ada dalam buah plum berupa fluor, fosfor, magnesium, zat besi, kalsium

- Serat tinggi, rendah kalori dan tidak ada lemak jenuh.

-Kaya akan antioksidan.
Beli kat Tesco
rm16/8 biji..

9 comments:

  1. Kakak suka yg warna dia gelap lagi
    Tapi kakak makan ni bukan sebab gizi tapi sebab sedap:)

    ReplyDelete
  2. dana suke yg msh agak menghkal mcmni kak... kalu yg dh gelap lg agak lembik sbb dh msk betul2...

    ReplyDelete
  3. suka juga beli tp kena hati2 gak sebab kadang dapat yang masam. saya bukan reti pilih sangat. huhu

    ReplyDelete
  4. Dulu2 tengok orang buat hantaran pengantin ingatkankan epal... rupanya bukan, nampak macam sama.. tapi kecik sikit kan..

    ReplyDelete
  5. Akak suka buah plum ,ada rasa sikit2 masam tapi sedap...lama dah tak makan.

    ReplyDelete
  6. wah sedap kan buah ni...pernah beli hihi

    ReplyDelete
  7. murahh ^o^ kat sini xde yg murah camtu.. dulu pernah beli, masam.. huk huk.. sedih.. kat NZ selalu juga makan, manis je rasa dia.

    ReplyDelete
  8. salam kamsiah ..
    tengok gambar pun dah terasa sedapnya ..
    mcm apple pun yer

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.