06 February 2015

Pucuk Dicita,Ulam Mendatang..

Pucuk dicita,ulam  mendatang
bermaksud : Beroleh sesuatu lebih daripada apa yg diharapkan

ehh ada kena mengena ke dgn ulam yg dipaparkan ni..?
pucuk putat...
bunga serta buahnya...
buah putat sedap dijadikan ulam...ranggup..
pucuk gajus

pucuk ubi kayu

sambal belacan

25 comments:

  1. semua ulam diatas yan tak makan...pucuk ubi aje yan minat..sambal belacan thumbs up :-))

    ReplyDelete
  2. selamat pagi kak Kamsiah, sedapnya sambal dengan ulam-ulaman tu, tapi ana pucuk putat kurang sikit tapi pucuk gajus memang terbaik lah.. :)

    ReplyDelete
  3. saya tak makan ulam.. tak suka sayur huhu... tapi kalau tengok orang makan ulam tu, macam best jek...

    ReplyDelete
  4. SubhanAllah...sedap yer ulam ulaman sekitar akak ni...pucuk putat tu sedap masuk dalam kuah laksa...seronok tgk sambal belacan tu...wowwwwwwww

    ReplyDelete
  5. buah putat tu mmg besar tu ke blh besar lg kak? camne rasanyer yek... dlm gambar akak tuh... cume pucuk ubi je dana penah mkn... pucuk putat ngn pucuk gajus tak penah rasa...

    ReplyDelete
  6. Wah...semua ada kat rumah ke..snnglah ek...jimat pun jimat

    ReplyDelete
  7. Bila ada ulaman dengan sambal belacan memang boleh bertambah-tambah nasi dalam pinggan ni Kamsiah... :)

    ReplyDelete
  8. acik memang tak pandai makan ulaman daun2 ni kamsiah..ulam acik timun je

    ReplyDelete
  9. saya pernah terbaca katanya pucuk gajus yg coklat masam tu berkemampuan mengeluarkan 80% toksik dalam badan... wallahualam betul ke tidak... boleg cuba lah

    ReplyDelete
  10. pucuk putat biasa makan.tapi buahnya tak pernah lagi. buatlah kerabu pucuk ubi sedap..

    ReplyDelete
  11. Pucuk ubi tu makan tapi pucuk putat dan gajus tak, sambal belacan errmmm sedapnya

    ReplyDelete
  12. kakak pucuk putat tu pun tak pernah kenal kamsiah ...cuma tau nama je.kakak suka ulaman dibandingkan sayur yang dimasak.

    ReplyDelete
  13. Xpenah makan pucuk putat...yg lain sy makan...

    ReplyDelete
  14. pakar masak apapun jadi..janji sedap pasti nak lagi ...

    ReplyDelete
  15. Madam kamsih memang hebat memasak jenis ulam tau dah...tahniah ya...

    ReplyDelete
  16. Tak pernah try google tengok camane rupa pucuk putat sebelum ni, malah tak pernah makan.. tapi saya suka makan ulam, apa saje jenis ulam saya suka..

    ReplyDelete
  17. Semua ulam tu saya makan. Cuma sekarang masalahnya banyak ulam seperti putat dan janggus (gajus) susah nak dapat...

    ReplyDelete
  18. Sedapnya macam2 ulam ada.mmg sedap makan nasik dengan ulam..kena pulak samal tumbuk lesung camni..perghh terbaik!

    ReplyDelete
  19. Kesemua pucuk diatas adalah kegemaran saya. Cuma pucuk putat tu sekarang ni dah susah nak dapat. Pokok putat kat kampung pun dah mati...huhu

    ReplyDelete
  20. pucuk gajus emang pernah makan sedap nak pula dengan sambal belacan

    ReplyDelete
  21. xpenah dgr lg buah putat tu..sedap ke?ulam mmg saya suka tp cicah budu la..

    ReplyDelete
  22. sama x dgn maksud orang mengantuk di sorongkan bantal..urrmm...sedapnya pucuk putat dan gajus tu buat buat ulam..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.