01 August 2014

Cerita Raya

Bila suami cuti raya 10 hari
dan anak2 cuti sekolah dan cuti semester
peluang saya mengadap pc terbatas
lagipun saya tak boleh fokus utk mengupdate blog bila ramai2...riuh rendah..

Penat membuat persiapan raya belum hilang
raya kedua sibuk 'mempacking' dan buat bunga telur
utk perkahwinan anak saudara sebelah suami pd hari raya ke 3

Ni cerita dan suasana sekitar majlis kawen pada 30/7 lps
tema majlis kaler merah
tp saya tak ikut tema pun...malas nak cari baju merah

ni biras saya yg menerima menantu sulung
biras saya ni menjadi balu sejak 5 th lps
 Ceritanya DISINI



Ni  anak bongsu beliau
ketika ayahnya meninggal
dia baru berusia beberapa bulan
 
Ketibaan tetamu jemputan disambut dgn pelukan
 saya jaga bahagian bunga telur
 

Ketibaan pasangan pengantin
pengantin lelaki adalah anak saudara kepada
 Imam Muda Hizbur Rahman

selawat mengiringi pengantin masuk kedewan

Mohd Azri dan Rehana 
seluruh keluarga merestui dan mendoakan kebahagiaan kalian berdua
Azri dikirim ALLAH mengantikan tempat arwah
utk melindungi dan menjaga keluarga ini

 sudut utk bergambar

 Nurul Izzati...benda tu bkn utk dimakan..

 
mak mertua saya yg sporting
bila diajak berselfie





 antara cenderamata

semua ahli kerlurga 'mesti pakai lencana ni

biasanya bunga telur  yg dapat kat majlis kenduri
ambil telur dan buang bunganya
tp bunga telur darui daun getah ni sangat cantik
sayang pulak nak buang


16 comments:

  1. selamat hari raya kak..
    meriah nampaknya majlis depa nie..semoga bahagia keanak cucu..:)

    ReplyDelete
  2. selamat pengantin baru. semoga kekal ke hujung nyawa..

    ReplyDelete
  3. meriah sekali...Taqobalallahu minnaa wa minkum

    nuff 1

    ReplyDelete
  4. Semoga berbahagia dan berkasih sayang serta berpanjangan jodoh hingga ke Jannah.

    Aamin...

    ReplyDelete
  5. meriah...

    semoga bahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  6. Selamat pengantin baru. Semoga bahagia menjadi rona kehidupan ke akhir hayat....

    ReplyDelete
  7. Pengantin comel , bunga getah tu pun comel..selamat hari raya maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  8. comel je izzati p gigit..heee
    kamsiah, kalau saya, bunga telur simpan. banyak gunanya di sekolah terutama majlis khatam Quran. adakala cikgu2 kena sponsor beberapa batang bunga telur.

    ReplyDelete
  9. asalamualaikum ...selamat hari raya ya...semoga persaudaraan sesama islam berterusan walau di blog..meriahnya hebantnya subahanallah perkahwinan yang dirahmati di restui oleh ramai orang..
    tak sudi lagi nak drop komen tempat blog saya..inshaAllah ada masa update blog .

    ReplyDelete
  10. cantik bunga telur daun getah, kreatif unik .. kalu macam memang tak bunga punya...cantik sangat

    ReplyDelete
  11. meriah kenduri bila buat hari raya kek ye..ramai saudara boleh datang

    ReplyDelete
  12. salam aidilfitri kak kam.. wahh mesti meriahkan.. sambut raya terima menantu. time tu semua orang cuti makan dapatla joint.

    rindu kat blog akak nih..

    maaf zahir batin kak ye

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.