02 January 2015

Khasiat Buah Apricot

KHASIAT BUAH APRIKOT: 

 - mengandungi Carotenoids (antioksidan) yang membantu pencegahan serangan jantung. 
 - mengurangkan paras kolestrol jahat dalam tubuh &,melindungi badan dari serangan kanser. 
 - menjaga kesihatan mata.
 - memperkuatkan sistem respirasi untuk mengurangkan batuk dan asma.
 - merangsangkan pengeluaran hormon seks estrogen.
 - menjaga kesihatan jantung.
 - zat besi untuk menghindarkan keletihan dan jangkitan
 - menjamin kesihatan kulit, rambut dan kuku.


tp sya lebih sukakan 'apricot' tempatan ni hehe
buah kundang...

24 comments:

  1. sumernya sedapp kamsiah..fresh gitu!
    yummi..yummmi...

    ReplyDelete
  2. biji aprikot pun banyak khasiat terutama utk mengelak kanser atau memulihkan kanser katanya kan...

    ReplyDelete
  3. Sedapnya nicah buah kundang tu.. nyummm..nyumm..

    http://syidamenulis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. dh musim ke kak..sedapp nye dlu dok kedah slalu la dpt mkn...

    ReplyDelete
  5. xsuka buah aprikot..hehehe..asam kundang pun xmakan hehehe

    ReplyDelete
  6. ternyata buah aprikot banyak khasiatnya iya sayangnya saya engga suka :( hmm

    ReplyDelete
  7. macam tak pernah nampak buah ni kat keningau lah..appa un berusaha akan membeli jika terjumpa banyak khasiat tu

    ReplyDelete
  8. Nampak sedap...tpi tk pernah mkn pn.. yg bawah tu buah gemia ye??")

    ReplyDelete
  9. Meleleh air liur tengok buah star aka kundang

    ReplyDelete
  10. blm pernah rasa apriot ni ... buah kundang , mmg x de lawannya .

    ReplyDelete
  11. suka makan buah apricot dan kundang.. 2 2 sedap

    ReplyDelete
  12. Kedua-dua saya suka. Tetapi buah kundang itu lebih disukai.

    ReplyDelete
  13. perhhh...buah kundang tu lebih menerujakan selera

    ReplyDelete
  14. Apricot tempatan tu memang mengundang kecur air liur...hehe

    ReplyDelete
  15. kalau dapat buah kundang kampung pun sedap kak kan...eermmm...terliur tiba2

    ReplyDelete
  16. Dulu ada sebatang pokok kundang depan rumah, manis sekali buahnya..tapi sayang dah kena tebang...huhu

    ReplyDelete
  17. saya tak pernah lg rasa pic apricot yg fresh punya..sllalu makan siap pek ja.. rasa lain

    ReplyDelete
  18. saya tak suka aprikot
    tapi kundang memang marvelous =)

    ReplyDelete
  19. buah kundang tu apricot juga ka kak kamsiah

    ReplyDelete
  20. Salam akak blh sy tya buah kundang bijik pepel to ada x

    ReplyDelete
  21. Salam akak sy nak tya akak buah kundang yg bijik warna pepel to ada lg x

    ReplyDelete
  22. Salam akak blh sy tya buah kundang bijik pepel to ada x

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.