07 January 2015

WW : Hasad Dengki

Jangan berhasad dengki...
iri hati...

30 comments:

  1. suci kan hati sendiri.. perkongsian yg baik...

    ReplyDelete
  2. MasyaAllah,, nauzubillah mohon jauhkan dari sifat2 mazmumah..

    ReplyDelete
  3. kena rawat cepat2 penyakit hati ni..
    antara caranya, banyakkan zikir...baca Al Quran..ingat mati

    ReplyDelete
  4. sikit sebanyak dalam diri mesti ada sikap iri hati..sikap yang boleh merosakan iman..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kerana berpesan pesan..
    Saya ni kadang kadang ada juga perasaan tu...

    ReplyDelete
  6. Nauzubillah...minta berlidung dari sifat mazmumah ni...

    ReplyDelete
  7. Penyakit dalam tubuh boleh refer ke klinik, sakit jiwa boleh refer ke psikiatrik, sakit dalam hati hanya perbanyakkan amalan menjadi jawapan...

    ReplyDelete
  8. betul tu hati yg berhasad ni hati dia dh tebakar tu yg mula dia nk cri partner sma2 'tebakar'

    ReplyDelete
  9. Amat jelas yg Islam amat membenci sifat hasad ini..

    ReplyDelete
  10. kalau ada sakit ni dalam hati memang teruk....
    mintak di jauhkan dari PHD ni

    ReplyDelete
  11. Jauhkanlah sikap itu dari mendekati hati kita.

    ReplyDelete
  12. Penyakit ni yang banyak orang ada sekarang ni..

    ReplyDelete
  13. Sifat irihti tu boleh kata ada semulajadi dalam setiap orang tapi penyakit berhasad dengki tu kalau boleh janganlah sisuburkan dalam jiwa masing2sebab bila dah berhasad ni ramai yang sanggup ketepikan soal dosa pahala. Ini yang parah.

    ReplyDelete
  14. perasaan dengki yg positif memang baik namun yang hasad dengki yang negatif adalah satu penyakit yang sgt bahaya .

    ReplyDelete
  15. sedih pula baca ni..rasa nak ada air mata ..sebab takut sangat tanpa diketahui ada yang hasad dengki..marilah muhasabah diri semua ya..kan Allah tu murka kalau kiranya ada yang hasad dengki..mudah ja hapus dengki nji,,kita ingat segala yang kita ada ..jika ada kelebihan kan pinjaman semata tak kekal. Tapi andai saja ada kelebihan amalan itu lah harta ke hadratNya. madam kamsih ..benar2 terbaik kiasan kata,.terima kasih share

    ReplyDelete
  16. Kepada teman blogger... majukan pemikiran ya..usah sempitkan keran dengan sempitkan kala dengki kesumat merosak hati..maka gelap lah hati berat lah beban hidup..semoga jita jauh dari sifat ini..subahanallah

    ReplyDelete
  17. Sekali lagi etuza nyatakan blog DDIDHKU..pilihan sepanjang zaman keluarga Etuza..tengok lah kata2 azimat meruntun hati..kalau anda nampak betapa bersinar tikaman kata ini..ayuh punahkan hasad dengki ya..

    ReplyDelete
  18. tips blog lebih ceria klik ini..http://madey09.blogspot.com/2015/01/senyumkan-blog-anda-pasti-ramai-ceria.html.

    ReplyDelete
  19. Kita boleh kenal orang yang tinggi hasad phdnya.

    Dan kita juga boleh kenal orang yang sentiasa berlapang dada...

    ReplyDelete
  20. ssh nk rawat kalau kita sndiri mmg tak nak kak... huhuhu kalu phd yg dpt doc tuh best lah

    ReplyDelete
  21. nice sharing kak
    hasad dengki susah nak cari penawarnya

    ReplyDelete
  22. Samalah2 kita saling ingat mengingati dan tegur menegur agar kita semua tidak tergolong dalam golongan yg berhasad dengki.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.