14 January 2015

WW :Dah Berani Marahkan Orang...

Pada 3 hb lepas
Tasha menghadiri kem motivasi pengawas disekolahnya
dari jam 7.30 pagi sampai 4 petang

Semalam...balik dari sekolah dia memberitahu
telah marahkan pelajar2 yg membuat bising serta
tak mendengar kata

"Ya ka..?"
tanya saya sebab mcm tak percaya dia  boleh 'marahkan ' pelajar2 lain

"tak takut ke.." tanya saya lagi..

"tak.."jawabnya selamba..

Dia memang banyak cakap....jika kt rumah
Sampai kami sekeluarga dah tau sangat sifatnya tu

"mak..mcm mana mak boleh jumpa dgn ayah.."
"mak..mcm mana mak boleh kawen dgn ayah.."

Pergi dan balik sekolah jalan kaki ja
harap2 kuruslah sikit ya Tasha...

33 comments:

  1. gud girl.... moga jadi anak yang solehah.. belajar rajin2 yea :) eija blm ada anak yang bersekolah lagii hikss

    ReplyDelete
  2. gud girl.... moga jadi anak yang solehah.. belajar rajin2 yea :) eija blm ada anak yang bersekolah lagii hikss

    ReplyDelete
  3. Hehehe...garangnya budak comel ini.

    Semoga menjadi muslimah yang solehah dan berjaya sentiasa...

    ReplyDelete
  4. Bgus la pengawas ni.. memang kena garang sikit la. Hehe

    ReplyDelete
  5. Bagusnya tasya.. kecik2 dah ade sifat kepimpinan..

    Dekat ke kak sekolah tasya?

    ReplyDelete
  6. adik dpt jadi pengawas gak tapi mak x bagi sbb tara dia jadi ketua darjah tahun lps pun asyik kena tlg cikgu ini itu...sampai apa cikgu tulis kat papan hitam dia terlepas....so mak kata tak payah jd pengawas lagi...tumpu study...

    btw adk dah sekelas dgn anak kak ni....3K1 skrg...dok dekat dgn meja tasha kot...nurul afrina...

    ReplyDelete
  7. Biasa cikgu dah tahu murid yg macam mana akan dipilih menjadi pengawas.. Tasha ada kriteria itu.

    ReplyDelete
  8. hehe..cute la tasha.comeyy jer!

    camno agaknya dia marah ya kamsiah?

    ReplyDelete
  9. Hehehe..ayat harapan mama yg terakhir tuh rs nak tergelak..
    tasha nie bakat pengawas besar nie..sure ramai budak2 nakal takut ngan dier nanti..:)

    ReplyDelete
  10. bole kurus tu tasha...kita tengok lagi sebulan 2 ni :P

    ReplyDelete
  11. Suka tengok Tasha senyum..
    penuh pipinya macam dak Nuha.. ;)

    psstt: dah update dalam blog dah kak.. maksudnya: 'Ibu.. amik gambar nuha..'

    ReplyDelete
  12. Tak kurus pun comel jer.... Kena berani kan Tasaha kan...

    ReplyDelete
  13. heheheh dh namanya pengawas kene lah garang kan tasha kan?

    takpe time sekolah comei2 kak... dana dulu pun comei cam tasha

    ReplyDelete
  14. Tasha ajak mak jogging petang2...keh keh keh

    Berkesan betul kem motivasi tu! haha

    ReplyDelete
  15. Assalam kak,
    he3
    pengawas mestila garang kan3 :)
    gud girl tasha

    ReplyDelete
  16. bguslah . maknanya , dia x takut dgn cabaran ...

    ReplyDelete
  17. Baguslah dia berani terima tanggung jawab itu sebab bukan semua pelajar suka jadi pengawas. Anak bongsu saya masa di sekolah rendah jadi pengawas, masuk sekolah menengah cikgu lantik jadi pengawas juga. Tapi cuma setahun lebih jadi pengawas, bila masuk tingkatan 3 dia tak tahan, stress, mana dengan persediaan utk exam lagi, mana dengan tugas sbg pengawas lagi yg hampir setiap hari ada mesyuarat lembaga pengawas. Akhirnya dia letak jawatan, itu pun atas rayuan saya yang jumpa sendiri dengan gurunya...

    ReplyDelete
  18. Wah bagusnya pengawas ni...good job Tasya jalan tugas dengan penuh dedikasi kay :)

    ReplyDelete
  19. Tu maknanya Tasha dah besar...
    kurus lah lepas sbb jalan kaki ke sekolah...

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum, slaam singgah dan follow sini..wah pengawas ni garang ya..

    ReplyDelete
  21. pengawas mesti tegas..bukan senang nak marah orang..berani juga adik tasha ni

    ReplyDelete
  22. Walaupun banyak cakap tetapi mesti Tasha seorang yang bertanggungjawab!
    Semoga tabah menjalankan tugas...

    ReplyDelete
  23. Comel Tasha.
    Bagus. Jadi pengawas sekolah perlu tegas.

    ReplyDelete
  24. wow, mmg ketrampilan tu terserlah (^_^) kekalkan momentum tu dik tasha

    ReplyDelete
  25. selamat 'bertugas' tasha..meme ada talent nih :-) itu sbb di lantik

    ReplyDelete
  26. wah sifat berani ada dalam diri.
    harap kurus ya lepas ni

    ReplyDelete
  27. jd pengawas ni mmg kena berani utk menegur..tp jangan salah guna kuasa la..hehehe.. moga2 adik tasha dpt la anugerah pegawas terbaik tahunan ya.. hehhee..

    xkurus tak apa acik..skurang2nya dia berjalan,boleh kasi berpeluh

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.