02 December 2013

Popia Nestum


Popia nestum ni hanya memerlukan
bahan2 yg sangat simple
-kulit popia
-gula kastor
-nestum (bkn nestum bayi tu ya)
nestum ni boleh dibeli dikedai2 menjual bahan2 kek
-susu tepung
-minyak utk mengoreng
bg mereka yg rajin
bolehlah diulung2 kulit popia tu
kemudian dipotong2

bg yg malas mcm saya
lipat2 dan gunting2 ja

ketika mengoreng,jgn sibuk dgn benda lain pulak
sbb ianya cepat masak
goreng dgn api yg kecil ja

toskan dan masukkan kedalam bekas yg mengandungi campuran
 nestum,gula kastor dan susu tepung
seeloknya ketika masih panas supaya
ianya bersalut dgn elok

15 comments:

  1. masalah sini nak buat takder kulit popia..nestum pun takder..so mimpi jer lah..:)

    ReplyDelete
  2. mcm nak buat la nnt.tgk bahan n cara pun mcm senang je

    ReplyDelete
  3. Isteri JR pun pernah buat. Makan masa masih panas lagi sedap, kan???

    ReplyDelete
  4. Sedapnya kak hujan2 ni kunyah popia nestum nie...terliur

    ReplyDelete
  5. makan benda ni mmg ralit la....duduk depan TV, sedar2 dah habis sebekas! hahaha

    ReplyDelete
  6. salam akak..
    popia nestum ni memang sedap kan akak..saya dah penah buat 2 ke 3 kali kot!!..
    tapi versi gulung n gunting serong2 :)

    ReplyDelete
  7. owhh kudapan yang sangat simple tapi sangat sedap, sedar tak sedar kejap jer habis sebalang tu. Nak buat la sebab tak payah gulung2 kan. hhehehe

    ReplyDelete
  8. mesti manis ni. ho..ho.. IM tengah kontrol gula..

    ReplyDelete
  9. wah tak pernah makan...jumpe pun tak pernah...jual ke kak?

    ReplyDelete
  10. Kam..mengunyah sambil tengok TV best ni, kejap je abih!

    ReplyDelete
  11. lama dah tak buat.... terliur lak tgk... kena buat juga la gamaknya ni.. huhhu

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.