16 December 2013

Wang Kelian,Perlis

Wang Kelian,Perlis
15 Dec

sebelum apa2,singgah mengisi perut dulu di Anjung Keli ni
JJCM TV3pernah kesini

Beberapa tempat mengunakan perkataan Wang  di Perlis
seperti Wang Kelian,Wang Tepus,Wang Mu pun ada...

pertama kali datang 2,3 th lepas
masuk sampai kesebelah Siam nun
tp kali ni
cuma berlegar2 di sebelah Malaysia ja
panas wehhh

 mcm sedap ja..tp tak beli pun
tak berani saya nak minum
setakat beli mineral water ja
 pakaian utk kanak2 mmg comel2

 saya pun tak tau apa benda dan kegunaannya ni

 kincir angin?
 lampu aladdin??



100 bath/1-rm10/1


 sapa suka pakai tudung berambu rambai mcm ni?
saya tak minat sbb saya jenis pemalas
nak basuh tudung dgn tangan
semuanya dicampak kedalam mesin basuh
lagi satu,nak gosok pun renyah bkn main
 saya sanggup berpanas
dari pakai payung topi mcm depa tu hehe


 Gua Kelam-sekadar berhenti ja kat sini


46 comments:

  1. Seronoknya wang kelian. Dah lama saya xsampai sini. Sejak sy kahwin 5 thn lepas dah xpernah dah datang sini. Kena pergi ni. Borong kat sini mcm tuala ka.. haha..

    ReplyDelete
  2. Lawanya gambar akak..nampak teruja je..

    Meriahnya di wang kelian ni kan. Saya pernah singgah sekali je.. entah yahun bila..dah lupa pun macam mana kemeriahannya...

    ReplyDelete
  3. Belum pernah jejakkan kaki ke sini..

    ReplyDelete
  4. pertama kali pi wang klian masa raya ritu.Punyelah panas so cuma jln2 belah depan n beli cepat2 apa yg patut.Singgah juga di Gua Kelam tp tutup jln nk masuk gua tu.

    ReplyDelete
  5. Akak Wang Tepus tu kat Kedah...:)

    Walaupun saya orang Perlis kali terakhir pergi 2 tahun lepas. Di situ sibuk hanya pada hujung minggu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..thanks atas pembetulan...akak dok kedah dah 21 th tp tak arif lg tentang tempat2 kat sini

      Delete
  6. Berambu rambai alahai..sekali tercabut satu manik..habis yang lain berjuraian gugur ...

    ReplyDelete
  7. Ummi suka nama Wang Kelian-unik. Meriah membeli-belah kat sini ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk wang kat sana..apa maknanya tak pasti la ummi

      Delete
  8. waa bestnyer shoping2 sini..saya tak penah sampai sini lagi...

    ReplyDelete
  9. Mesti ada makna yang tersirat disebalik nama 'Wang' tu kannn?

    ReplyDelete
  10. Teringin nak p Wang Kelian tapi belum ada kesempatan lagi,..InsyaAllah akan sampai juga nanti..

    ReplyDelete
  11. macam seronok je...rasa pernah pergi tapi lama dulu dah bertahun-tahun kot

    ReplyDelete
  12. Masa kerja di Perlis dulu, saya cuma ke Wang Klian bila ada tugas rasmi dekat sempadan. Pergi shopping cuma 2 kali, itu pun kerana isteri ajak. Walaupun di Wang Kelian boleh melepasi sempadan Thailand tanpa perlu passport, tapi saya lebih suka Padang Besar dari Wang Kelian...

    ReplyDelete
  13. belum sampai lagi wang kelian walaupun dekat dah dgn kampung husband. nmpk meriah ..

    ReplyDelete
  14. Saya teringin nak makan di Anjung Keli tu, tapi setakat nie belum di izinkan Allah. Oh, kami selalu ke Rantau Panjang di Kelantan. So, lebih kurang sama produknya.

    ReplyDelete
  15. biasa dengar tapi tak pernah sampai lagi..
    Gua Kelam pulak kali terakhir pergi lebih 10 tahun dulu.. hehehe..

    ReplyDelete
  16. kena seberang p sebelah siam nu, wang prachan. lagi murah giler barang dia kan, kamsiah

    ReplyDelete
  17. Heee.... bestnya macam kat bazar dah kakak tengok. Itu yg gantung tu kakak ada di rumah guna buat cuci kereta. Air barbican tu kalau makan di restoran arabian banyak jual. Kalau anak kakak sukalah..

    ReplyDelete
  18. pernah pergi sekali je wang kelian ni kamsiah

    ReplyDelete
  19. Wah.. Yati tak pernah pergi situ. :)

    ReplyDelete
  20. Wah bestnya Kamsiah.. cuti-cuti Malaysia... dah lama akak tak gi utara Perlis ni... bestkan shoping :)

    ReplyDelete
  21. saya klu bab tudung mmg cuci guna tangan . cuci dgn mandi sekai . lagi senang .

    ReplyDelete
  22. Saya pun baru je balik dari Perlis dua minggu lepas. Selama dua hari tu saya makan di Anjung Keli... memang bestlah makan kat situ.

    ReplyDelete
  23. tak pernah sampai lagi ke sini
    macam best je

    ReplyDelete
  24. wang klian tetap mcm tu juga..
    pernah lalu disana ketika balik dari Satun ..
    ujung minggu ni, insyallah akan ride ke bumi gajah putih lagi

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum

    Bila lah saya nak sampai sini... insya allah.

    ReplyDelete
  26. kat kedah banyak wang padanlah hantaran kawin mahal..hi hi ( gurau je) tapi kat terengganu banyak 'losong'..

    topi tu kalau pakai kat KL sure org tengok samapai jatuh longkang, ha ha

    ReplyDelete
  27. macam best jer kat wang kelian ni...insyaallah awal tahun depan nak ke Perlis dan pi padang besar..boleh la singgah wang kelian ni...

    ReplyDelete
  28. xpernah sampai lagi...padang besar pernah la...gua kelam pown dah pernah...

    ReplyDelete
  29. bestnya, pernah sampai sana masa zaman kanak2 dulu jek.

    ReplyDelete
  30. saya pergi perlis tahun lepas kak, tapi tak sempat nak menyinggah ke wang Kelian, sempat di Padang Besar je

    ReplyDelete
  31. Waaa.. perlis tu.. lama dah tak jejak kaki di sana.. :D
    padahal kampung mak kat sana hahahhaa.. :D

    ReplyDelete
  32. salam kenal..blogwalking sini..
    saya tak pernah smpai ke perlis heheh
    saya follow blog ni ye..sudi2 lah jenguk blog saya jugakk..thanx :)
    http://cikanem.blogspot.com/2013/12/hadiah-semua-orang-nak.html

    ReplyDelete
  33. Saya tsk pernah sampai ke sana. Fuhhhhh...Rambng mata tengok barang2 tu semua.. tentu best ber soping.

    ReplyDelete
  34. wah seronoknya..saya tak pernah lagi sampai sini

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum akak. shopping sakan no..sampai ke Wang Kelian.

    ReplyDelete
  36. Ini tempat menghabiskan wang..hehe Mungkin itu simbolik nama wang tu kot.

    ReplyDelete
  37. lama dah tak ke sana....

    menabung kat sini...

    ReplyDelete
  38. Salam K.Kamsiah..
    hee..cuci cuci mata cma tgk pic ni..
    tak pernah lagi sampai kesini..

    heheh... payung kepala tu mcm menarik jerrr.... :p

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.